Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
Puselille...først velkommen hit. Jeg vil bare kort si at du er syk-stoffskiftesyk-og legen din er et offer for det de lærer i utdanninga si.Dvs.de lærer alt for snævert, og mye av det er også direkte "feil". Umiddelbart syns det som du er undermedisinert.

Etter så lenge på medisin er det formen din det skal medisineres etter, og ikke blindt blodprøver. Antidepr. er en gjenganger her. Det du mest sannsynlig trenger en en høyere fT3. Det er viktig at du får målt denne,for det er jo det AKTIVE stoffskiftehormonet!! (Levaxin som er T4 skal omdannes til T3).

Så kan du jo ha interesse av å vite om du har antistoff..det vil jo ødelegge kjertelen helt til slutt. Merkelig hvordan vi blir behandlet. Dette var bare noen tanker til å begynne med.
Hei, og takk for det
Ja jeg føler vel også at jeg er undermedisinert, men legen min har vært veldig opphengt i denne TSH`en da... og da den krøp under 1, så kunne han ikke få sagt hvor bra det var. Han sa vel en gang at jeg måtte medisineres etter hvordan jeg følte meg, men da han fikk svarer på blodprøvene hadde han glemt det... så da måtte jeg fortsette på 100 mikrogram, for nå var jeg FRISK. Yeah right... Så i første omgang bør jeg få målt FT3 og antistoff... stemmer det?
Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
Velkommen, søteste du

Det er ikke godt å ha det sånn du har det nå. De fleste av oss her inne vet så altfor godt hva du snakker om. Jeg har hatt det sånn i hele høst, og vært sykemeldt i 3 mnd, men nå er jeg på bedringens vei.

Jeg tror også du er litt undermedisinert. Jeg trenger en høyere T4 enn du har nå for å være frisk(det kommer selvfølgelig an på referanseområde der du tar prøvene), min T4 er noe over ref.omr.

Jeg er fra Oslo, så jeg har ingen tips om lege, men jeg har selv god erfaring med å skifte fastlege. (Til slutt i alle fall, jeg har vært innom noen begredelige leger, før jeg fant han jeg har nå).

Og antidepressiva tror jeg ikke du trenger At man blir deppa av å ikke ha det bra, det hadde heller vært noe galt med deg om du ikke ble det. Men man skal da ikke behandle symptomer, man må behandle årsaken. Det er som å bruke smertestillende fordi du har stein i skoen. Bedre å fjerne steinen.

Håper du finner ut av det, vi skal holde deg i hånda så lenge
Hei, og takk for det
Det er utrolig godt å vite at det er støtte å få der ute, og at det er flere av oss som sliter. Det er noe sant i uttrykket "felles skjebne, felles trøst".
FT4 lå som nevnt på 18 sist jeg tok prøvene, og referanseområdet er 11-24. Det betyr at jeg ligger sånn høvelig midt i, men etter hva jeg har forstått burde jeg lagt minst innenfor øvre tredjedel... eller helst over. Jeg blir bare så irritert på de legene som stirrer seg blinde på referanseområdet!
Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Hei og velkommen hit til forumet!!
Jeg kjenner med VELDIG igjen i historien din! Mye av det samme skjedde nemlig meg. Det står det mere om her , sæærlig dette med å blir påtvunget depresjonsdiagnose og utbrenthet og alt mulig rart.

Depresjonen min var kun et symtom på stoffskifteproblemer, og jeg føler meg ikke sånn lenger heldigvis. Har blitt mye bedre med levaxin. Har også lagt om til lavkarbokosthold som hjelper masse. Og fått påfyll av diverse vitaminer som jeg manglet.

Fastlegen min overså stoffskiftet i 1,5 år, og brydde seg ikke om vitaminmangler heller. Så jeg bytte til en privat lege. Han har sine mangler på litt andre områder men akuratt stoffskiftet er han ganske intressert i heldigvis.

Jeg håper virkelig du blir bedre snart, du bør bytte lege og ta en helsjekk på vitaminnivåer, anti-tpo, FT3 og allt mulig annet. Start med D3 tilskudd. Sjekk B12! Og les masse på dette forumet slik at du har med deg en liten liste til legen over hva du bør sjekke. Lykke til!!!

Stor klem
Takk til deg også
Kostholdet kan jeg helt klart se på, for nå spiser jeg veldig dårlig. Er så trøtt og sliten av søvn blir 1. prioritet, og da blir det mye ostesmørbrød og wienerpølser... og mye sjokolade for å kommer gjennom arbeidsdagen
Vitamin-nivåer har aldri vært målt hos meg, men det skal jeg insistere på nå. Jeg spiser omega 3 og multivitaminer, men det er kanskje ikke nok.

Jeg har nå byttet fastlege, fra 1. feb. Er veldig spent på om det blir noe bedre og mer hjelp å få... det kan ihvertfall ikke bli verre