Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
25-01-10, 15:35 #7
Sv: Spørsmål om blodprøver
TSH produseres av det systemet som skal sørge for at kjertelen produserer nok. Da er TSH omkring 1.
Det betyr at systemet ditt vil at kjertelen skal produsere mer, noe den ikke klarer, for fT4 er helt i nedre grense.
Så det er jo helt på sin plass å sette deg på stoffskiftehormoner.
Og de hormonene du spiser går jo rett i blodet (du må ikke ta jern og kalsium-tabletter sammen med hormonene)
Og måleresultatet for disse (fT4) stabiliseres etter 2-3 uker - men det tar mye lengere tid før de gjør nytte i kroppen, og også lang tid før TSH reagerer.
Prøvene tolkes nok forskjellig av leger. Jeg vil jo si at de ikke er ekstreme, men det er jo din egen opplevelse av situasjonen men må og skal ta hensyn til. Noen opplever bare en lite nedgang i fT4 som plagsom, andre merker det ikke før det blir større endringer.
Legene vil dosere deg så dine verdier er sånn mitt på treet.
Det kan være bra for noen - andre må høyere før det fungerer.
Men det er iallfall en langdryg affære som du må se an en stund.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Per Egil Hegge "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!"
Av PEH i forumet Per Egil HeggeSvar: 18Siste melding: 21-06-14, 19:26 -
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Er akkuratt ferdig med boka til Per Egil Hegge
Av ung mor i forumet Per Egil HeggeSvar: 17Siste melding: 27-10-08, 23:47

Svar med sitat
Bokmerker