Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Influensa, eller...?
-
24-01-10, 12:59 #1
Influensa, eller...?
Er det noen av dere her som har tatt influensavaksine og likevel har fått influensa? Hvordan arter det seg?
Jeg bare lurer, for i går morges fikk jeg plutselig feber, kraftig hodepine og vondt i hele kroppen. Feberen har jeg fremdeles, men jeg hoster ikke og har ingen andre symptomer enda. Tok vaksine for både svineinfluensaen og vanlig sesonginfluensa i høst. Hadde det vært magesjau-viruset som herker nå, så hadde jeg vel sittet på potta for lenge siden?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
24-01-10, 13:14 #2
Sv: Influensa, eller...?
Der er 10-30% af de vaccinerede, som ikke opnår beskyttelse mod smitte med og udvikling af influenzaen. For de ældres vedkommende er tallet hele 40%. Man kan ikke på forhånd vide, hvem er beskyttet af vaccinen, og hvem ikke er det.
Du kan læse nærmere beskrivelse af influenzaen i denne post. Det lyder ikke umiddelbart, som om det er svineinfluenzaen du er blevet ramt nu.
God bedring
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-01-10, 13:50 #3
Spurte en lege om det. Han var ikke begeistret for at jeg skulle ta vaksine, ihvertfall ikke før det fantes en renere vaksine på markedet. Han sa han hadde sett kroniske tilstander forverre seg hos folk som hadde tatt vaksinen...
Og at jeg heller skulle kjøpe inn litt Tamiflu så jeg hadde liggende hvis jeg skulle få svineinfluensa.
-
24-01-10, 23:21 #4
Jeg fikk vaksinen mot svineinfluensa,
har ikke merker noe, bortsett fra at jeg fikk beskjed om at jeg kunne få vondt i armen i noen dager men det var bare en kveld og så merker jeg ikke mer,
Jeg fikk det av min mors helsepersonell faktisk fordi dem var bekymret for potensiell smitte og hvordan det skulle gå med min mor hvis jeg ble mere syk og sliten enn det jeg er i dag,
så jeg fikk samtidig med den første risikogruppen i vårt område,
dvs det er en god stund siden,
nå har jeg aldri hatt feber, men for ellers syntes jeg at jeg har hatt influensa det meste av tiden de siste fire åra,
men jeg har absolutt ikke merket noen forskjell i formen etterpå.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
26-01-10, 19:02 #5
Det var jo ikke noe svar på det jeg lurte på dette her. Men så er heller ikke influnsa årsaken til plagene mine.
Jeg har fått en infeksjon (eller muligvis flere), en bakteriell hudirritasjon som har spredd seg nedover hele det venstre benet og gjort ødemplagene mine til et helvete. De er røde og irriterte og det er dritvondt å ha på noe klær. Det er forferdelig vondt å bevege benet, hadde problemer med å tråkke inn kløtsjen da jeg skulle kjøre til legen. For ikke å snakke om det å gå trapper, både oppover og nedover. I dag morges strøk katten min halen sin inntil det verste eksempartiet, og jeg holdt på å hyle av smerte. Det var så vondt! Fikk meg en akuttime i dag hos vikaren til fastlegen, og siden jeg samtidig med alt dette også har hatt plager med blødninger bak, så ble det også avdekket hemorroider. Forrige gang jeg hadde slike plager, sa fastlegen at han ikke ville undersøke meg der bak, han henviste meg heller til sykehuset. Tror han bruker det imot meg at jeg er tjukk. Men den lille undersøkelsen der var da helt grei, den.
Jeg advarte legen om at jeg pleier å ha konstant for høy senkning, ellers hadde hun vel fått dånedimpen når resultatet viste 160 og det normalt skulle ha vært under 10... Min "normal" ligger nå på rundt 60 til vanlig.
Så nå har jeg tatt første medisindose for alt sammen, og føler meg faktisk litt bedre allerede. Det eneste jeg sliter mye med er disse stikkpillene og salvene som skal inn der bak. Pga gallesteinene på høyresida og skulderplager på venstresida, klarer jeg ikke helt å vri meg.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Influensa eller bare symptomer på for lav dose?
Av b@mbi i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 7Siste melding: 24-11-09, 14:07 -
Influensa-fashion
Av Anisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 08-11-09, 21:29 -
Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..
Av Thomas W H i forumet VaksinerSvar: 38Siste melding: 03-11-09, 17:49 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27 -
Influensa-lignende følelse
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 13-03-07, 21:06
Svar med sitat
Bokmerker