Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Hei ,jeg er Sisselle...
-
23-01-10, 19:44 #1
Hei ,jeg er Sisselle...
Har vært hos legen min denne uka, onsdag næremere bestemt. Etter å ha følt meg slapp, trøtt og deppa i lang tid!! Noe som slett ikke er likt meg, som vanligvis har mange prosjekter på gang og som oftest er i strålende godt humør.
Symptomene har kommet snikende, og over tid - men er blitt brått værre de siste mnd. Noe jeg unnskyldte med var den mørke årstiden, slitsom småbarnsmor, stressende dager på jobb..mm
... men innser nå at det ER noe mer enn bare det!!
SÅ nå de siste dagene etter legebesøket, da legen min nevnte at det kunne være lurt å ta prøver på stoffskifte - har jeg lest meg opp om dette på nett... og må si jeg blir forbauset om testene viser at jeg IKKE skulle ha det!!
Så mye stemmer med ting jeg plages med; og jeg sa ikke halvparten til min lege av frykt for å "overdrive". Jeg har, hold deg fast:
-hårtap(røyter fryktelig mye, konstant!)
-vondt i muskler og ledd. (særlig nakken, som ofte låser seg)
-fryser, kald på tær og fingre!
-leamus, særlig det ene øyet..
-rar på øynene, blir sliten/"sjeler"
-vondt i magen/diare
-dovner bort i en fot (er dette vanlig?)
-søvnig, får aldri sovet nok!!!!
-slapp
-irritabel
-snarsint (før var jeg aldri det!!!)
-deppa, ulykkelig uten grunn, griner lett.
-Glemsk!!!!
...dette var det jeg kom på i farta, men er nok mer...
Nå er jeg redd for hva prøvene vil vise, redd for at det ER stoffskifte.. og like redd for at det IKKE skulle være det.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
23-01-10, 21:00 #2
Sv: Hei ,jeg er Sisselle...
Hej Sisselle

Sorry at skulle mødes med dig her på forummet.
Vi ville alle ønske at forummet kunne lukke og slukke af mangel på formål. I stedet vokser forummet bare mere og mere, så du er slet ikke alene. 
Du må aldrig miste troen på, at der er ikke noget i vejen med dit psyke. Her i tråden Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred (på engelsk desværre) finder du et lille udpluk af links til videnskabelig forskning, der fastlår hypothyreosens dårlig effekt på vores psyke. Men til forskel til psykisk syge - bliver vi psykisk go` igen, når hypothyreose kommer under den rette medicinsk behandling. Derfor virker psykofarmaka ikke på os, selv om mange læger hellere vil tage den (for dem) nemme udvej og behandle med nervemedicin, end de tager livtag med det besværlige hypothyreose.
Testerne kan sagtens (på)vise, at du er frisk som en fisk, uden at det passer. Bliv ikke opgivet, hvis det sker. Bare kom her forbi igen og skriv om det. Kommer tid, kommer råd.
Det hjælper ikke, at du skåner lægen af frygt for at han beskylder dig for at være indbildt syg. Måske kunne du holde "regnskab" med dine symptomer, hvor du hver dag opdaterer et skema og tager en kopi med, når du skal til lægen for at tale stofskiftet? Mange har gode erfaringer med denne "metode" og lægerne kan ikke så nemt som ellers, bare afvise hvad folk fortæller dem. Desuden er det en god ting for een selv også, da hukommelsen som regel svigter, når vi har allermest brug for den - f.eks. mens vi er hos lægen. Så se lige over på Annemarie`s Stofskifteskemaer (specielt det hvor man holder dagligt styr på symptomerne) og se, om det ikke bliver en god hjælp for dig. At holde igen med at fortælle lægen alt, er ikke en god ide. Det vil hævne sig senere.
Rigtig god bedring, Sisselle
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-01-10, 21:36 #3
(måtte quote hele innlegget for jeg husker ingenting)
Hei Anisa!!!
Og tusen takk for svar fra deg,det setter jeg stor pris på. Jeg trenger all mulig hjelp, gode råd,erfaringer og informasjon - og det er stor hjelp å vite at man ikke er alene!!! Jeg har jo ingen kjennskap til denne sykdommen, hørt om den ja - men ikke fallt meg inn at jeg kunne ha den. Men når jeg så leste her inne om symptomer mm så ser jeg mange likhetstrekk.
Jeg er egentlig mest redd at testene skal vise at jeg ikke har stoffskifteproblemer. Jeg er dårlig på å måtte "stå på mitt", har problemer med å argumentere/motsi folk, og nå har jeg liten ork til "noe ekstra"...jeg kjenner at jeg så vidt holder hodet over vannet - det er kun på viljen jeg holder det gående... og den er sterk, men hvor lenge klarer man det??? Har lenge tenkt at snart kollapser jeg, våkner om morgenen og ikke klarer stå opp... men det MÅ jeg - har tre barn som jeg i lange perioder er alene med. Jobben min,... alt!!!
Men hva gjør jeg om legen sier alt er fint????
Jo jeg er nok en sånn person som venter i det lengste med å gå til legen i det hele tatt. Skulle gjort det for lenge siden, men gikk denne uka ... Og jeg tenker at jeg må være STERK, det er ikke lov å være svak (..skyldes nok min oppdragelse som barn...) ..derfor holder jeg tett om mine "vondter" - biter tennene sammen og fortsetter ... Men nå går det ikke lenger, og det skremmer meg!
Jeg skal ta med liste neste gang over mine symptomer, kanskje også lettere å gi dem skriftlig enn å si dem høyt. Og legene spør jo ikke akkurat heller om du kanskje har det og det symptomet,..fikk ingen særlig info - bare at hun ville teste for det.
Og joda jeg har flere symptomer....jeg husket ikke alle i stad:
-jeg stokker om på ord i setninger når jeg prater, så det blir nærmest uforståelig... får undrende blikk av andre... sukk...
-ekstrem tørr hud på hendene
-neglene er dårlige, fliser og brekker seg opp.
-oppblåst.
-til tider dårlig matlyst
-forstørrede tonsiller i halsen
-tannproblemer (selv m ekstremt god tannhygiene!)
-en vissen flekk/område bak i ryggen
-kløe i hodebunnen og tildels på kroppen
-sopp problemer
....huffamei
Stor klem fra meg!!!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
23-01-10, 23:39 #4
Hei Sisselle!
Du har det helt som oss andre da med andre ord,
hvis du tok prøver på onsdag kan du ringe å sjekke dem på mandag.
Legg dem her og du får forklaringer og erfaringer.
Ved neste lege besøk sørg også for å få sjekker innhold av vitaminer og mineraler.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
24-01-10, 16:09 #5
Hei Pebles.
det er synd å si det;men jeg er så glad at jeg ikke er alene..at alle dere andre skjønner hvordan det er!!Selvsagt unner man ingen å være syk,skulle ønske dere alle kunne bli kurert og bli hundre prosent friske...men nå er det nå engang sånn det er,og da hjelper det veldig å finne andre som lider av det samme-som forstår...
Jeg skal prøve å ringe legekontoret i morgen og høre etter svar på prøvene,forlange utskrift og høre om jeg kan få sjekket vit og min.Så får vi se da hva som skjer...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
24-01-10, 23:09 #6
Gjør det Sisselle og fortell hvordan det gikk,
Jeg føler at jeg gjentar meg selv men jeg sier til alle nye,
husk at vitaminer og mineraler er viktig uansett,
Med den hjernetåka de fleste av oss har er det lurt å gå til anskaffelse av en dosette, den største med fire rom pr, dag.
Da er det veldig kurant å fordele alt av medisiner og vitaminer etc en gng pr uke også er det veldig lett å se om man har tatt det man skal,
skal man avgåtde er det bare å putte hele dosetten i veska også unngår man å ikke få tatt det man skal.
Det er ikke så veldig lenge siden jeg skrev det samme til en annen ny med litt info om hva man bør ta av div vit og min,
veldig greit å starte med anbefalt dagsdose for å venne kroppen til inntak.
Finn noen nyankomne og følg trådene dems,
der er det skrevet mange råd og tips som de fleste nye får.
Latskapen lenge leve,
mye å skrive så slipper jeg skrive alt på nytt samtidig som du kansje får noen tips du glemte at du trengte.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Svar med sitat

Bokmerker