Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Te opskrifter
-
23-01-10, 14:08 #1
Te opskrifter
Hej
Jeg gå ud fra at de fleste her ikke drikker kaffe mere.
Det gælder også mig. Jeg fik den sidste kop kaffe i omkring 2004.
Inspireret lidt af mit besøg i en tibetansk forretning igår, er jeg igang med at drikke en tibetansk the.
Den består at sort the, lidt himalaya salt og en klat smør. Der er ikke meget the smag over det men en ny smagsoplevelse og det giver varme.
Indisk/pakistans the smager også godt. The, mælk i stedet for vand og kanel.
Men kanel gør et eller andet i min mave, så det bruger jeg ikke så meget.
Gør I andre noget så jeres the er lidt sjovere at drikke?
Mvh AdamEfter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.
-
23-01-10, 14:38 #2
Sv: Te opskrifter
Hej Rogi

The er der vist delte meninger om, særlig for stofskiftesyge med en restfunktion tilbage i skjoldbruskkirtlen, idet alle theer undt. grøn og hvid indeholder meget fluor: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8399 og fluor fortrænger jod og så får man en hel masse ubrugeligt hormon ud af det, hvor jod-atomet bliver erstattet med fluor-atomet. Raske har heller ikke for godt af det på sigt, mht. deres fremtidige stofskifte-helbred. Der er noget om, at blot nogle kopper the om dagen er nok til at når op på den mængde fluor, der anbefales som maximum, vel at mærke hvis man ikke bruger fluor-tandpasta og den slags.
Jeg selv drikker kun hvid- og grøn the med honning, ingefær eller citron. Enkeltsvis eller blandet. Hvis jeg trænger til varme, tilsætter jeg theen ingefær, honning og kokosolie. Og så kan jeg rende barfodet i sneen hvis det var. Jeg tror, at det er meget individuelt - hvilke "kompositioner" smager/virker bedst for den enkelte.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-01-10, 14:51 #3
Jeg lager ofte en drikke av fersk ingefær, sitron og kanelstenger - altså uten te. Lar det trekke i kokt vann. Lager ofte en stor termos. Smaker mildt og friskt. God å holde varmen med, men også god sommerdrikk - innbiller jeg meg.
Ellers går deg mye i roiboos-te. Mange gode varianter å velge i - min favoritt er jordbær
-
23-01-10, 15:42 #4
Jeg har læst det om fluor tidligere og bruger også en tandpasta uden fra Urtekram. Den indeholder aloe vera, kridt og ikke nogen hard core kemikalier. Jeg har drysset lidt Birkesød ( birke træ saft) på pastaen tidligere. Det skulle styrke emalien, men jeg er holdt op igen. Birkesød kaldes vist også for xylitol - tror jeg. Finsk opfindelse.
Jeg drikker også stort set kun grøn the i forskellige varianter. Jeg må prøve det med kokos. Lige nu spiser jeg lidt kokos olie med en the ske uden noget, en gang imellem.
Det med ingefær skal også prøves - the uden the :-) - jeg spiser den rå til aftensmaden.
Jeg kan godt lide tanken om at rende barfodet i sneen - så sparer jeg 1500kr på en Islandsk sweater:-)
Nelliker i theen kan også smage godt, hvis man kan lide det - og så afliver det parasiter:-)
Mvh AdamEfter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.
Svar med sitat

Bokmerker