Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Til nye stoffskifte patienter om Kontrollkort for stoffskiftesyke

Jeg mener at vi har haft postet disse skemaer her på forummet før. Men jeg kan ikke finde dem så her kommer de igen.

Sitat Opprinnelig skrevet av Annemarie
    Hvis andre kan have interesse for følgende, vil jeg gerne fremsende skemaer, som min kære mand har fabrikeret:

Jeg syntes, det er vigtigt at man ved behandlingens start:
    - Får sagt, at man ønsker kopi af lab. prøverne

- Laver et skema over stofskifte tal:
    - Dato for blodprøver
    - Dato for svar fra endokrinologen
    - Nedskriver blodprøvetallene
    - Daglig dosis (f.eks. af Eltroxin)
    - Om der er ændret i dosis og hvor meget
    - Og under bemærkninger kan skrives: Lægens ordination, egen ændring og lignende.

Tillige kan man udfylde et afkrydsningsskema. Dette indeholder symptomer ved forhøjet og for lavt stofskifte. F.eks: Det kan afkrydses med X for sværere symptomer (eller rødt). / = lettere symptomer (eller gult).

Hvor mange kan lige huske symptomer for 14 dage eller 1 måned siden? Man kan måske bare huske, at man havde det rigtigt skidt.
    Det kan så bruges ved kontrol/samtale med lægen eller til eget brug, hvor det kan sammenlignes med oversigten over stofskiftetal og hvilken dosis der har været indtaget.
    EDIT/Admin: Grunden til opdatering af denne tråd er, at alle skemaer i dette emne er forsvundet efter at den eksterne image-host lukkede.

Annemaries tre skemaer: Doseringsskema, Dagsskema og Oversigt over stofskiftetal er udviklet af Annemaries mand i 2007 til eget brug. Det er immervæk næsten 9 år siden at disse skemaer blev til, og er derfor ikke muligt at benytte digitalt. De er dog fortsat uvurderlige som inspiration til evt. at fremstille egne, personlige skemaer til brug for stofskiftepatienter, der ønsker at have et system til at følge effekten af deres behandling. Herunder finder du en PDF-fil med disse tre skemaer.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Sist endret av Admin; 05-06-16 kl 01:19 Begrunnelse: Edit 2016
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Genoptræning af endokrine patienter.
    Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 15
    Siste melding: 11-08-11, 13:35
  2. Familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
    Av Mod i forumet Forbeholdt familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
    Svar: 6
    Siste melding: 06-03-11, 11:38
  3. Piller, patienter og penge
    Av Anisa i forumet Medisinalindustri
    Svar: 9
    Siste melding: 11-07-10, 08:34
  4. Kontrollkort ved stoffskiftesykdom
    Av kris i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 23-07-08, 01:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker