Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 94
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Standard Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Hvordan gikk det med brevet, og møtet med legen? Fikk du utskrevet erfa thyroid?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Ja, så har jeg altså vært hos legen. Og fått resept på Thyroid Erfa
    Takk til Knokkel som "godkjente" brevet jeg sendte legen
    Apotek 1 mente det skulle gå ca. en uke før jeg kunne hente tablettene. Jeg skal gå rett fra 50µg Levaxin til 0,5 (32mg) grain Erfa. Jeg skal kutte Levaxin en dag og ta Erfa neste, det går vel greit siden det enda er såpass lave doser?
    Jeg begynte på Levaxin i desember, så jeg har ikke kommet så langt i "opptrappingen" enda.
    Jeg krysser fingrene for at Erfa er riktig for meg! Og er utrolig fornøyd med legen som tok ønsket mitt på alvor! Spesielt siden jeg enda ikke har rukket å finne ut av hva Levaxin kunne gjort for meg.
    Takk til forumister for innspill og informasjon!!

I`ll be back....

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Så flott å høre. Er spent på hvordan erfa thyroid fungerer for deg!!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Her kommer jeg med en liten oppdatering, er ikke helt i "skriveform" med to dagers omgangssyke bak meg..

Samlet sett føler jeg meg bedre, absolutt, forandringene er ikke kjempestore, men de er der definitivt. Og så langt har jeg bare brukt Erfa en måned. Etter noen uker på Levaxin hadde jeg noe ubehag i hjerte-regionen, har ikke kjent noe slikt etter jeg byttet. Jeg er mer våken om morgenene (heldigvis), har mindre hodepine, er generelt "gladere" i grunn. Har lenger lunte i forhold til andre, begynt såvidt å kikke på gutter igjen (hehe), og håper at denne listen blir lenger etter som tiden går og Erfa består
    Tar bare 1 grain (60 mg) enn så lenge, tar en når jeg våkner og en i lunsjtider. De gangene jeg glemmer pille nr.2 merker jeg det.. blir sliten, får hodepine, sur osv. Har skjedd såpass mange ganger at jeg ikke tror det er tilfeldig. Jeg ser lysere på fremtiden- ser plutselig flere muligheter, spesielt med tanke på jobb/ studier.

Blodprøver for en måned siden viste at t4 hadde steget noe, mens t3 hadde gått ned med 0,1 (etter 1 mnd ca. på Levaxin). Får nye prøveresultater snart. Jeg tror ikke jeg er "hyper", kjennes heller ut som jeg snart trenger mer.
    Men jeg lurer på hvorfor hvilepulsen min er høy, den ligger på oppunder 90. Vanligvis ligger jeg på 70-75 (tror jeg). Jeg mistenker jo at binyrene mine trenger litt hjelp- som også noen av dere har påpekt. Jeg har derfor kjøpt hc-krem, binyreekstrakt, aswhwadaganda (ignorer stavingen ;)) og brukt disse en måneds tid. Så var jeg hos legen nylig, og ymtet frempå om binyrene, som jo er sjekket med blodprøve, men sa jeg ønsket spyttprøve likevel. Og det var greit Jeg tenker at høy hvilepuls til tross for lavt stoffskifte, pluss at jeg blir veldig trøtt rundt 3-4 kanskje kan kobles til binyrer feks? Men "problemet" er at jeg fikk kun 2x spyttprøve, 1 gang på morgen og 1 gang på kvelden. Om jeg har uflaks har jeg "normale" verdier ved disse to tidspunktene.. Ville det være bedre å ta den på kvelden etter middag en gang når jeg føler meg sliten og trøtt? For jeg våkner jo til igjen på kvelden. Hmm..

Har fått spyttprøveglassene, men ville vente til jeg ikke har smurt meg med krem eller tatt binyreekstrakt noen dager først. Hvor lenge må jeg vente tror dere?

Og så sliter jeg med tørre øyne- glemte å spør legen om dette. Tips?

Så.... det går fremover, og jeg tror ikke det hadde gått fremover like fort uten dere, så takk igjen!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Tørre øyne: Be om henvisning til øyelege. Har tilstanden vart over tre måneder, har du rett på øyedråper på blå resept, gjerne de dyreste. Mens du venter på dette må du passe på øynene dine: gå på apoteket i dag, kjøp kunstige øyedråper og bruk dem mange ganger pr dag, så ofte du kjenner behov, og gjerne litt til. På apoteket kjøper du også en vaselinsalve, Simplex eller VitApos som du bruker på natten. Trekk ut nedre øyelokk og legg dråper og salver der. Pass på at s p iss en ikke berører øyet, vær nøye med håndhygiene, det er meget lett å få infeksjon når du har tørre øyne. Jeg hadde to infeksjoner på hverandre ved juletider.

Spyttprøve: Ring legen og be om å få fire. Eller om du har telefonnummer til labben kan du høre om det er mulig å få fire.

Fint å høre at det går bedre med deg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Ruth, takk for øyetips! Har merket at betennelsene kommer lett ja, huff.

Desverre kan jeg ikke ringe legen å be om 4x spyttprøver, jeg ba om dette i timen men da måtte jeg betalt selv, han kunne ta 4x om den på 2x ga mistanke om noe (dumt ja, men jeg "presset" på det jeg følte jeg kunne). Derfor lurer jeg på om jeg kan "strekke" prøvetiden litt- ta den når jeg føler meg mer trøtt? For om jeg tar den og føler meg våken og opplagt på de to tidspunktene sier jo ikke det noe om tiden imellom..
    Og finnes det info noe sted om hvor lenge man må ha vært av hc-krem før du tar spyttprøven? Jeg tenkte rundt en uke, men jeg aner ikke hva som er riktig.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hc-krem, jeg er heller ikke sikker på hva som er riktig, jeg avsluttet vel den selv en til to uker før spyttprøve. Du bør vel kanskje ta spyttesten i det tidsrommet det står. Så får du heller vurdere om du har råd å betale selv for en med fire tester om det skulle bli nødvendig, og legen ikke er helt samarbeidsvillig? Husk, ta den hjemme, i en avslappet atmosfære, når du kjenner deg avspent. Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Takk igjen
    Legen sa 4x ville koste 6000, men det vet jeg jo ikke stemmer. Blir spennende å se utfallet! For jeg lurer veldig på hvorfor hvilepulsen min er så høy når jeg ikke føler meg overdosert. Time will show

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg betalte 14-1600 kr på BMlab. Så mye har nok ikke prisen økt på et halvt år!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Hva skjer nå da?

Fikk brev av legen om de siste prøvene, t4 har gått ned fra 18,6 15.Jan til 13 forrige uke.(Merk at på den høye målingen hadde jeg tatt Levaxin samme morgen, men det burde vel ikke ha så mye å si).
    T3 er nå 2,2, nesten ingen endring. TSH er gått ned fra 3,5 til 1,8. Legen vil ha meg opp fra 1 grain til 1,5.

Og likevel har jeg nå hvilepuls på 90.. rart! Har heller ikke fått tatt spyttprøvene enda, pga omgangssyke og nå halsbetennelse som bokstavelig talt har gjort meg stum. Det passer ikke så bra med muntlig eksamen til uken :O Vil ikke ta spyttprøven om sykdom påvirker resultatet.

Jaja, jeg har i alle fall hamstret masse godsaker til binyrere som står klare på hyllen, med en gang spyttprøven er levert skal de støttes til de rødmer av all oppmerksomheten
    Trodde egentlig ikke binyreekstrakt og hc-kremen hadde så mye å si, men jammen føler jeg meg dårlig uten nå. Syk ble jeg også.

Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Min erfaring med lavkarbodiett
    Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 12
    Siste melding: 11-12-09, 01:19
  2. Nykomling som søker svar
    Av HeiDisign i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 13-01-08, 09:46
  3. Min erfaring med operasjon
    Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto's
    Svar: 1
    Siste melding: 21-11-06, 11:03
  4. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-06, 11:34
  5. Når på dagen dere tar levaxin ?
    Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 13
    Siste melding: 06-04-05, 22:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn