Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
Tråd: Paranøtter
-
04-11-08, 09:02 #11
Re: Nøtter
sukk... Tingen med nøtter er at det er altfor godt. Etter å ha lest om stoffskifte og omega 6, prøver jeg å redusere mandler og valnøtter, og gikk over til paranøtter. Vet at jeg bare skal ha to om dagen, men har jeg en pose i huset, klarer jeg ikke å la være å knaske i meg stadig vekk. Hm. Har nok lagret opp min selendose for en stund, skjønner jeg etter å ha lest hva dere skriver her...
-
17-11-08, 14:48 #12
Re: Nøtter
fedon anbefaler en liten håndfull nøtter om dagen. alt over det blir vektoppgang:P
peanøtter skal vi holde oss unna, fordi det kan hindre/senke produksjon av tyroksin. det skal nok endel mengder til, men jeg kutter det aillefall helt ut.
mange andre nøtter som er enda bedre
-
10-06-09, 12:28 #13
Vitamin-oversikt nøtter
Denne linken kan være hjelpsom for oss med hypotyreose!
http://www.healthalternatives2000.co...ion-chart.html
-
21-07-09, 07:53 #14
Sv: Nøtter
Nøtter må da være sunt?
Jeg spiser ganske mye nøtter jeg.
I mange lavkarbo oppskrifter er jo nøtter en av de viktigste ingrediensene, man baker med mandelmel - som såklart fås på iherb
Har forresten hørt at Macademia nøtter skal være en av de aller beste nøttene å spise, og paranøtter. Etter disse kommer mandler og walnøtter. (dette er altså m tanke på karbo.inholdet). Ikke peanøtter - har hørt at det egentlig ikke er en nøtt men en belgfrukt, tror de inneholder mye karbo.
Macademia nøtter er såklar ekstremt dyre. så det blir vel iherb tenker jeg! Hvis ikke tollen plutselig for for seg at de skal slå kloa i dem!
Hvorfor skulle det være usunt å spise nøtter?
Thomas , spiser du fortsatt lavkarbo kost?
Isåfall trenger du i hverfall ikke å tenke på kaloriene - kalorier er stort sett uvesentlig i lavkarbokost. Jeg spiser feks. etter en kostholdsfilosofi som heter LCHF (low carb high fat) , og da skal man spise masse naturlig fett, mange kalorier.
Her er en veldig intressant tråd om fett.
Litt om nøtter, jeg tror vel at dersom du spiser få karbohydrater så gjør det ingenting å spise endel nøtter - da er jo fett bare bra! Merker du at du legger på deg feks. fordi du spiser for mye karbo ellers, så er det bare å trappe ned. Men hvis man ser bort i fra vekt/kalorier etc. - og det var del ikke det du tenkte på når du spurte om nøtter? - så tror jeg at nøtter er sundt jeg
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
21-07-09, 12:26 #15
Jeg tror nøtter er noe av det aller sunneste vi kan spise.
Det er mange studier som viser at nøtter er sunt, og jeg har lest at 100 g nøtter om dagen er optimalt. Det skal bla minske risikoen for hjerte-og karsykdom med 75%, tror jeg det var, det var i hvert fall snakk om store helsegevinster på mange plan
Når det gjelder paranøtter, så syns jeg det høres rart ut at man kan få selenforgiftning av å spise det. Når man kan få for store doser av et vitamin/mineral, har jeg fått inntrykk av at det som kan være farlig er å ta store doser tilskudd i tablettform, ikke å få i seg godt over anbefalt dose i naturlig mat.
Jeg har selv spist 100-200 g. paranøtter daglig i flere måneder i strekk, uten å merke noen overdoseringssymptomer og uten alarmerende blodprøver.
Så jeg går ut i fra at det er trygt å kose seg med atskillig fler enn 2-3 paranøtter om dagen ...
Men jeg er selvsagt ingen ekspert, og hvis noen har noe å vise til som sier at man kan bli selenforgiftet av paranøtter, vil jeg gjerne se det.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
21-07-09, 14:18 #16
Murmel...har du lest side 1 her? (Står en del der.)
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
10-01-10, 16:07 #17
Sv: Re: Nøtter
-
10-01-10, 17:49 #18
Sv: Paranøtter
Uff: Tabbe... flekkfjerner denne & prøver pånytt
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
10-01-10, 17:53 #19
Sv: Paranøtter
Hæ..? .. baremei advarer mot mange kilo ekstra, phø -
har du noengang sett et feitt ekorn, kanskje
Beklager - første moro jeg har hatt idag:
bilbatteriet er flatt og billåsene fryst fast.
Venter på Viking, fikk opplyst at de har hatt opptil 24 t ventetid
hutrehilsen fraKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Svar med sitat

Bokmerker