Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
09-01-10, 13:15 #4
Sv: Helbredsrelateret livskvalitet hos patienter med thyroideasygdomme
Vores "livkvalitet" er vist blevet på mode i forskningsmiljøet... hva`? Vi får endnu flere forskere og endnu mere ressourcespild på drivhus-eksperter, der lever i deres egen lille verden af overflødig videnskab, alene betinget af en direkte dårlig basal behandling af stofskiftesygdomme med udspring i skjoldbruskkirtlen. Endnu flere snyltere hvis "arbejde" vil overhovedet ikke flytte tyngdepunktet i behandlingen af stofskiftesygdomme fra "forkert" til "rigtigt"!
Jeg ville langt mere foretrække, at vores livskvalitet blev varetaget af et gennemgribende paradigmeskift i behandlingen af skjoldbruskkirtelrelaterede stofskiftesygdomme, startende med:
- Afskaffelse af TSH-modellen som udslagsgivende for, hvornår behandlingen iværksættes.
--- - TSH-diagnoseværktøj afskaffes til fordel for undersøgelse, diagnose og overvågning gennem nøje anerkendelse, observation og registrering af patientens symptomer.
--- - Obligatorisk screening ved spytprøver for binyrefunktion med henblik på diagnose af mild- eller moderat binyreinsufficiens, der nærmest obligatorisk opstår som følge af langvarig manglende eller underbehandling af lavt stofskifte - uanset "subklinisk" eller primært.
--- - I tilfælde hvor en mild eller moderat binyreinsufficiens konstateres, iværksættes en relevant støttebehandling med fysiologiske doseringer af hydrocortison inden behandlingen med Eltroxin/Levaxin/Euthyrox påbegyndes.
--- - Behandlingen med Eltroxin/Levaxin/Euthyrox eller lignende lægemidler iværksættes IKKE før der er sikkerhed for, at patienten ikke i mellemtiden har udviklet binyreuínsufficiens.
--- - Skulle den efterfølgende behandling med Eltroxin/Levaxin/Euthyrox og lignende vise sig IKKE at bringe patienternes symptomer til ophør helt eller delvis - udvides medicineringen obligatorisk med Thyroid-USP lægemidler.
Det ville rykke.... og problemet med "helbredsrelateret livskvalitet hos patienter med thyroideasygdomme" ville enten reduceres betydeligt eller forsvinde helt af sig selv!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- Afskaffelse af TSH-modellen som udslagsgivende for, hvornår behandlingen iværksættes.
Lignende tråder
-
Piller, patienter, patenter og penge - en bog
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 8Siste melding: 02-09-13, 15:26 -
Genoptræning af endokrine patienter.
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 11-08-11, 13:35

Svar med sitat

Bokmerker