Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Jamen så har du måske ikke læst nok om det her på forummet Binyrene, Honeyhob Sagen er, at hvis man lider af underaktive binyrer, skal der til - lige som ved underaktiv skjoldbruskkirtel - et tilskud af det hormon, som kirtlen enten danner for lidt af eller danner på forkerte tidspunkter. Der er mange forskellige lægemidler af steroid-gruppen, men det er ikke dem der er tale om her. Hydrocortison er et naturidentisk hormon med binyrernes cortisol og indtages i små støtte-doser. Ikke i store terapeutiske doser, som lægerne normalt ordinærer andre steroide end hydrocortison ved "store" sygdomme, så det kan ikke sammenlignes.

Der er faktisk intet valg her. Såfremt du lider af svage binyrer som følge af sygdommen i thyreoidea - har du intet valg, hvis du vil over det. Enten hydrocortison eller ingenting.
Undskyld, det var nu ikke ment på den måde. Du har ret jeg har ikke sat mig nok ind i det, synes bare de fleste, inkl wilson? -anbefaler kuren for binyretræthed uden binyrebarkhormon. Jeg synjes jeg har læst MEGET om binyretræthed efterhånden, men jeg var ikke klar over at det var uundgåeligt hvis man skal komme binyretrætheden til livs....

Skal hydrokortison bestilles gennem læge her i DK?