Viser søkeresultater 1 til 10 av 56

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Standard Sv: "Ikke så veldig lavt stoffskifte"

Kanskje du kunne prøve med litt ren T4 i tillegg? Har hørt at noen trenger litt ekstra T4 i når de går på Armour. Vet ikke om det gjelder mange eller bare noen ganske få. Jeg tar en kombinasjon av levaksin og Armour, og det fungerer bra for meg. (50 mg levaksin, og 90 mg Armour daglig). Har prøvd å ta bare levaksin. Det fungerer ikke i det hele tatt på meg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kombinasjonsbehandling brukes bla av flere på Balder og begrunnes med at det er for mye T3 i Thyroidene.
    Og det stemmer jo - kjertelvevet har jo høyere T3 enn blodet, og mange får målbart høyere fT3 enn det legene tolker som gunstig ut fra statistikk.

Tanken er at hvis man senker Tyroid-dosen til et fT3-nivå som godtas, og samtidig forsyner blodet med den fT4 som jo da mangler med syntetisk T4, så kan statistikkjunkiene godta blodprøven.

Min mening er (som kjent?) at blodprøven ikke reflekterer hvordan du har det, og derfor er uten relevans i dosespørsmålet.

Men.
    Behandlingsmåten er begynt å bli kjent av noen leger, og det kan være en mulighet for de som vil prøve om Tyroid-bruk passer bedre for en.
    Hvis man først har fått avslag på å skifte ut Levaxinen med et Tyroid, kan man forslå at man møtes på halveien.......
    Da må ikke legen forkaste sin pålagte behandlingsform helt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Hei Mariemor

Jeg har lyst til å «synse» litt og komme med mine erfaringer. Jeg er litt usikker på om du før du fikk disse overdoseringssymptomene følte at du hadde ok stoffskifte, eller om du selv mener du har lavt stoffskifte?

Jeg gikk på 100 µg Levaxin og 20 µg Lio i 2006. I januar 2007 fikk jeg overdoseringssymptomer, bl.a. smerter i brystet og ble innlagt pga. det. Men jeg hadde egentlig lavt stoffskifte, det er det ingen tvil om. Jeg skjønte selv etter hvert at det var binyrene som var problemet. Jeg sendte en e-post til dr. Lowe og spurte om hans mening. Han svarte at med min mengde medisin var disse symptomene forårsaket av enten feilernæring, kortisol- eller annen hormonmangel, feilregulert blodsukker eller annen medisin som påvirket tyroidhormonene.

Rådene ovenfor er gode med hensyn til å komme ut av disse symptomene så raskt som mulig. Men jeg tror ikke at dersom du blir bedre pga. det at det er svaret på at du virkelig er overdosert. Jeg ble anbefalt å slutte med all medisin en tid (det kunne jeg ifølge endokrinologen og fastlegen min bare gjøre i løpet av en dag, se dosen jeg gikk på i avsnittet over). Da ble jeg bedre fordi det jo gav et stresset system hvile for en tid.

Det er helt naturlig at du får symptomer igjen når du går over til Armour. Den stiller større krav til «systemet» fordi den ikke sløver det ned slik Levaxin gjør.

Jeg er også helt enig med den som sier du bør sjekke binyrene dine. Jeg håper inderlig du prioriterer det.
    Jeg håper du finner ut av dette

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Hei takk for mange tilbakemeldinger.

Jeg skal sjekke binnyrene, er bare usikker på hvor jeg får gjort det, jeg bor på Lillehammer, kan fint reise til oslo hvis det er noen der som gjør det. Jeg har kun forsøkt levaxin i noen dager men ble tungpusten og syk av den. Ble lagt inn på sykehus, de trodde det var noe med hjertet. Men jeg er ikke sikker på at betennelser i ledd osv handler om stoffskiftet, men legen min mener det kan være pga for høy t3.

Jeg hadde ikke hatt noen betennelser i hoftene før jeg begynte på medisin. Nå er det som om ingenting virker... sovner på sofaen hver kveld. Men armour virket godt i starten. So det er binyrene som skal utredes i første omgang. men noen som kan forklare meg hvordan disse myxødemene er og hvor de evnt kommer?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Mariemor (vi kommer fra samme fylke!!)

Hvis du ikke får hjelp av legen slik at trygdekontoret vil dekke spyttprøvene, kontakter du bare bmlab.no
    De krever underskrift av legen din for å ta imot prøvene...de blir så sendt til USA for undersøkelse.
    Husk...spør etter 4-fire- spyttprøveglass. Du får hele prøvepakken sendt hjem til deg..alt er godt beskrevet...så når prøvene er ferdige,poster du dem bare. Altså du gjør dette hjemme-trenger ikke reise avgarde!!
    OG DHEA også!!
    Jeg betalte 16oo, men tror faktisk Vigdis betalte 1200(1400?). hvorfor denne forskjellen vet jeg ikke.
    Hvis du ikke får underskrift av fastlegen din, kontakter du Scandlab(Sverige).
    De krever ikke underskrift, men prøvene undersøkes i USA.
    Når det gjelder myxodem følger det jo lavt stoffskifte,da...
    Hvis du ikke finner fram med hensyn til spyttprøvene dine, så spør igjen!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Ja fint å bo her... bare veldig kaldt og litt lang vinter.. Brr. Jeg skal til legen fredag og skal bestille fra den laben så får vi se. takk igjen for alle svar og omtanke. Fint å ha noen felles nettvenner som strever med de samme tingene!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Spør Rufus, mener hun sa at Aker rekvirerer gratis spyttprøver. Det er visst uten DHEA, kun kortisol, mener jeg å huske. Da får nok legen din dem tilsendt, og du slipper utlegget. Det er dyrt nok å ikke være 100 % i form :-)
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Artikkel om lavt stoffskifte i "Mat og Helse"
    Av marge i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 09-02-13, 20:12
  2. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  3. "Ikke så veldig lavt stoffskifte"
    Av mariemor i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-09, 22:23
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  5. Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-07, 13:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine