Viser søkeresultater 1 til 10 av 79
Threaded View
-
04-01-10, 17:25 #13
Sv: Idiotforklaringer
Den onde-krinologen på lommelegen, Geir Hølleland, presterer å skrive:
"Når du bruker Armour Thyroid kan du kun bruke TSH (blodprøve) og dine symptom for å bestemme kva dose du skal ha. Nivået av T4 i blodet vil liggje lågare enn ved bruk av Levaxin. LYKKE TIL!!"
http://www.lommelegen.no/334787/armo...or-hypotyreose
Ikke rart han skriver "lykke til" med store bokstaver!! Trengs en god del lykke, når man får dette svaret her.
Jeg siterer fra tråden "Viktig! Svar fra Aker....", som ligger her på forumet:
"Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker."
Tenk så mange som leser på lommelegen da!! Er det ikke skremmende hvordan de kan feilinformere så til de grader, uten å bli stilt til ansvar for det?
De skulle vært saksøkt.....Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Idiotforklaringer på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 5Siste melding: 09-10-11, 18:23 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker