Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Hvilepuls og hypothyreosens påvirkning på denne

Den FT40 klokka har jeg tenk på å kjøpe også. Siden du er polar ekspert, anbefaler du den n`Finn? Jeg mener jeg har lest et eller annet sted at med den kan du laste over kurver osv til pc.

Jeg har hatt og har fortsatt veldig lav puls til tider. Selv om det har blitt mye bedre enn i 2001 da legen hadde målte hvilepulsen til 44. Så tenkte å bruke den til å kjekke pulsen, og til trening. Har planer om å gå fort/jogge endel fremover når det er litt færre minusgrader.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg kan ikke nok om Polarprogrammet til å råde deg Damen.
    Jeg vet de har et bredt produktprogram, og antagelig skal det gå an å finne "sin klokke".
    Jeg mener det går an å dele inn i fire hovedgrupper :
    1: de som ikke har minneverk som kan huske data fra treningsøkta.
    2: de som har minneverk, men som ikke kan overføre data til Pc
    3: de som kan overføre data til Polar, men uten å ha noe eget dataprogram.
    4: de som overfører data til eget dataprogram som er installert på Pc. Her følger det med en CD med programvaren PolaProTrainer5.

Jeg har kun erfaring med sistnevnte.
    PPT5 er mer enn et treningsprogram.
    Det er bygget opp rundt "hver utøver sin kalender". I kalenderen kan man føre opp dagsformen og doser og andre hendelser. Hver dag er tilknyttet en mulighet for overføring fra klokka : Pulsen registreres feks. hvert sekund og vises i slag pr. minutt. Samme med høyde over havet og GPS koordinater til kart. (Ikke alle klokker har alle muligheter)

Data kan man så bruke til å konstruere sine egne diagrammer med kurver og stolpe-visning av det du vil. Listen over muligheter er lang. Feks hastighet på løp, sykkel, ski, kajakk. Eller treningsmengder i uker måneder eller år.
    Man kan legge inn sine egne data for oxygenopptak eller bruke klokkas estimat. Man får da diagrammet farget i sine egne pulssoner og kan se på pulskurven hvor hardt man trener og hvor lenge, og om det er intevaller.
    Trener man aerobic kan man følge øktas intensivitet og se hvilke soner man har trent i. Så kan man følge formutviklingen med klokkas "own Zone" (O2-estimat)
    Eliteutøvere har flere meget spesielle parametere.

Noen av oss vil kanskje sette pris på muligheten til å legge inn 3 selv-valgte kurver. Jeg har valgt T4dosen i µg/dag - D3 og morgentemp.
    Så har jeg lagt inn kurve av hvilepuls, ortografisk puls, vekt, kurver over maxpuls og O2-optak og alt dette sammen med vurdering av symptomer bruker jeg i dosefastsettelsen.
    Likevel er egen følelse det viktigste i den sammenheng.

Når man skal velge klokke bør man også tenke på at man godt kan ta i litt - behovet stiger og læringskurven er relativt bratt.
    Faren er at man skal ha tid til denne egotrippen - og man skal ikke bli slave av den !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Høres supert ut! Hva heter den pulsklokken du har? Oppdaget at man kan spare endel på ebay.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg har en RS800CX - med alt av tilleggsutstyr. Det gjør det mosomt å trene at en kan bruke et program som en kan skreddersy for eget bruk.
    Det er også motiverende, og en kan også følge litt med på stoffskiftetilstanden med noen egne grep.

Det er ikke nødvendig med tilleggsutstyr helt til å begynne med, det jo er mye å sette seg inn i.
    Om du trår til med egen programvare, kan jeg forsøke å hjelpe deg ivei.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jeg har en RS800CX - med alt av tilleggsutstyr. Det gjør det mosomt å trene at en kan bruke et program som en kan skreddersy for eget bruk.
    Det er også motiverende, og en kan også følge litt med på stoffskiftetilstanden med noen egne grep.

Det er ikke nødvendig med tilleggsutstyr helt til å begynne med, det jo er mye å sette seg inn i.
    Om du trår til med egen programvare, kan jeg forsøke å hjelpe deg ivei.
    Du er snill du n`Finn Leste om den du hadde, og den så jo helt super ut. Kunne kjøpe multipakke hvor den GPS saken også følger med. Sparer myyye på ebay ser jeg. Denne måneden går pengene til ferie, (varme her kommer vi!), men den står på innkjøpslisten for neste måned. Tusen takk for tips!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Du er snill du n`Finn Leste om den du hadde, og den så jo helt super ut. Kunne kjøpe multipakke hvor den GPS saken også følger med. Sparer myyye på ebay ser jeg. Denne måneden går pengene til ferie, (varme her kommer vi!), men den står på innkjøpslisten for neste måned. Tusen takk for tips!
    Menom du kjøper på e-bay kommer vel moms og fortollingsgebyr på toppen? Blir det fremdeles billigere?

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
    Menom du kjøper på e-bay kommer vel moms og fortollingsgebyr på toppen? Blir det fremdeles billigere?
    Med klokke og gsm, sparer jeg mellom 1400-1600.-, når mva og fortollingsgebyr er med. Men kan spare enda mer hvis man følger med på auksjonene.

Tror denne kan være veldig motiverende, og når man kan legge inn andre faktorer også, så må det være midt i blinken. Noen ganger blir jeg veldig syk av å trene, andre ganger er jeg like fin dagen etter. Kanskje jeg kan klare å finne et mere jevnt nivå med denne.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg forstår jo heller ikke hvorfor alt må være så mye dyrere i Norge enn i andre land.
    Et par eksempler til :

http://search.jomashop.com/search?p=...x%20Multi&rk=1

http://www.pulsure.dk/amaster/shop/i...Number=RS800CX

http://www.science-sportswear.dk/

Det er forøvrig to GPS - G1 og G3. Det er kun G3 som er kartografisk.
    Forøvrig har ikke klokken Norsk språk. Man kan velge mellom noen hvor engelsk er det greieste.
    Programvaren PPT5 har heller ikke Norsk, men mange flere språk er valgbare - feks Dansk og Svensk.
    Jeg har laget en Norsk fil som er lett å sette inn, og som kan mailes.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Og det fører til at jentenes hjerte må slå flere ganger for å få fart på blodet. Dette reflekteres i hvilepulsen med at denne er litt høyere.
    Prosjektets jenter slet skikkelig med å komme ned rundt 60-tallet, mens flere av gutta var på 40-tallet.
    Da bekrefter vel kanskje også dette at jeg er underdosert? Min hvilepuls er 60 og jeg er fullstendig utrent?

Jeg tenkte jeg skulle forsøke å komme meg i bedre fysisk form. Og jeg er veldig glad i duppeditter, så tenkte en pulsklokke kunne hjelpe meg med motivasjonen Jeg har en venn som har god peiling, som har satt opp et treningsprogram til meg. Og han skjønner virkelig hvilke begrensninger jeg har, for programmet begynner på et nivå de færreste ville kalt trening Kuden som er nå begrenser meg også, men bare det blir litt mildere og kroppen litt snillere, så er jeg i gang igjen.

Så; hvor får jeg kjøpt ft40 billigst mulig? Jeg har shoppet mye på nettet, og er fullstendig fortrolig med det, men av en eller annen grunn har jeg skikkelig eBay-skrekk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Kan bare istemme: Det er utrolig motiverende å få se treningene sine grafisk på PC. Jeg har en Polar RS400 sd, og har trolig nesten samme program som n`Finn på PC. Det blir ekstra gøy å trene. Jeg bruker den til og med når jeg vasker huset - bare for å se hvor jeg ligger i puls, og det er ikke latmannsarbeid!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Hypothyreosens mange feildiagnoser
    Av Mod i forumet Feildiagnoser
    Svar: 8
    Siste melding: 20-10-09, 09:08
  2. Hvilepuls og hypothyreosens påvirkning på denne
    Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-01-08, 19:56
  3. Lav hvilepuls