For noen år siden da jeg var på mitt dårligste innen fibromyalgien hadde jeg en hvilepuls på 140. Fikk med med sånt apparat med elektroder som var festet til brystet som jeg måtte bære i 24 timer. (EKG heter det vel) Og den visste perioder med puls helt opp i 180, uten at jeg hadde vært i noen større aktivitet i de periodene. Jeg ble lagt inn på hjerteovervåkingen i et døgn og fikk time hos fastlegen igjen dagen etter. Det var supraventrikulær takykardi og jeg skulle ta det med ro og måle pulsen min selv jevnlig. (dette er flere år siden.. 4 tror jeg)

Her for ca 2 uker siden hoppet jeg av glede. Jeg hadde en hvilepuls på 79!! Og det er det laveste jeg har hatt på så lenge jeg kan huske

Men i skrivende stund ligger den på 110, så det er vel så at en hvilepuls på ned mot 60 hos meg er relativt umulig.. hehe.. Men det jeg stusser på. Det laveste stoffskiftet mitt ble også målt i denne perioden hvor jeg hadde helt opp i 180 i puls. Det er jo egentlig ganske rart, om man utelukkende skal følge "vitenskapen". Ble også utredet for diabetes i samme periode fordi legen ble litt frustrert over meg og sjekket alt mulig rart.

Nå er det pulsmåler på begge mine treningsmaskiner som jeg har kjøpt og skal begynne å bruke når juletreet åker ut. Og da skal jeg jammen være flink å notere puls både før, under (maxpuls) og etter trening. Har en annen slags måler som måler fettprosent og puls. Men det er kun pulsmåleren som virker. Så den har jeg på nattbordet. Jeg ligger ofte våken med skikkelig hjertebank. Og da er den fin og bare klemme etter med 2 fingre, og vips så er pulsen der. Dette noterer jeg og har gjort det i flere år. Men har ikke noe system eller noen forsøk på å "vise noe". Men etter å ha lest dette så skal jeg jammen lage litt system og prøve å få litt morsomheter ut av det. Om ikke annet kan det hende at det rett og slett kan virke motiverende på trim og det å se fremgang