Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: E-MCH, PS-NATRIUM, A2GLO, LEU. Noen som vet hva dette betyr?

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Du vet, du har alltid et godt svar på et vanskelig spørsmål .
    Selv tak Knokkel Jeg er lykkelig for din ros, men små slag alligevel.... tillæg mig ikke større kredit end jeg fortjener. Jeg har jo kun skrevet om, hvad jeg har læst her på forummet andre har skrevet i forvejen i tidens løb. Så skal noget have tak, må det hellere være Westhroid. Uden den havde min hukommelse været væk for længst.

Ja, få sovet, hvilet ud i ro og fred, lad op og skriv et notat med rækkefølgen af argumenterne og... gå i gang med at efterforske sagen, fordi som du selv siger: Det gælder livskvalitet. Den skulle gerne række længere end fra medicinboks til medicinboks.

Og når armour-recepten udløber - går du bare efter ny recept, denne gang på Erfa Thyroid og siger til lægen, at det er denne apotekerne har længe udleveret som fuldgyldig erstatning fordi Armour er udgået, eller noget i den stil. Jeg kan ikke forestille mig at det skulle glippe for dig til den tid. Når apotekerne kan, kan lægen også. De udleverer trods alt ikke "forkert" medicin, vel?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Heisann

På førstesiden av skjemaet (til Statens Legemiddelverk) har apotekeren notert i rubrikken for "Preparatnavn"

Legen har søkt om armour (selv om jeg sa hun kunne skrive Erfa - same difference ) - Poenget er at apotekeren skrev:
    "generisk bytte til Thyroid Erfa 60mg, konf lege 23/12-09 (Apotekerens initialer)"[/

Hvis du ikke har (eller kan få utlevert ditt skjema på ditt apotek) - så send meg en PM; kanskje jeg kan hjelpe deg...

Lykke til uansett - og Godt Nyttår fra
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Regler for generisk bytte defineres og opplistes av legemiddelverket.
    Om ikke preparatnavnet står på listen, får man ikke byttet.
    Og legemiddelherket er jo ganske så akterutseilt i dette spørsmålet.
    De vet ingenting om Tyroider. http://www.legemiddelverket.no/templ...____34432.aspx
    Det jeg vet, er at alle Tyroider som er merket med USP er laget av samme pulver. Tablettkostruksjonen kan være ulik, men virkestoffet er det samme.

USP, eller U.S.P står for : http://www.usp.org/ (ikke UnitedStatePrison)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Desiccated_thyroid_extract
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: E-MCH, PS-NATRIUM, A2GLO, LEU. Noen som vet hva dette betyr?

Hva betyr det? Fikk jeg byttet pga en dugelig apoteker - eller pga grei lege?
    Eller var det beggge deler?

Jeg fulgte linken din, men ble fort "lost" - ikke lett for meg å finne fram der,
    men forstår jeg deg rett i at Erfa ikke er på legemiddelvherkets liste..?

Lettere Forvirra..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ja, det jeg jo burde svart, er at ingen av Tyroidene står på den generiske listen. Listen er jo dannet for å forenkle vår hverdag, og gjøre den billigere. Men OSS har de som vanlig ikke brydd seg med.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Nye blodprøvesvar - højt natrium?
    Av gitteh i forumet Blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 19-08-08, 17:53
  2. Hva betyr dette?? At kjertelen simpelthen er død??
    Av Yvette i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 18-05-06, 17:46
  3. Hva betyr dette ?
    Av gjest i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 25-09-05, 09:31

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg