Viser søkeresultater 1 til 10 av 65

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Standard Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?

Se på disse linkene her:

http://www.msa.ahus.no/modules/modul...ds=198a191a285

http://ww2.tidsskriftet.no/tsweb/199919/leder5.html

Var du frisk når du tok prøvene? S-jern er falsk lav ved sykdom. Ferritin er jernlageret ditt, og 147 er veldig bra, jeg har aldri hatt så høyt ferritin på tross av knasking av jern. Ved anemi synker først ferritin, dernest kommer synkende jern, hb og økende transferrin. Som du ser av den ene linken er ikke s-jern av verdi uten transferrin ved anemiutredning. Hemoglobinen din er også fin-fin, så jeg er enig med legene at det ikke er noe galt med jernomsetningen din

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Standard Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post

Var du frisk når du tok prøvene? S-jern er falsk lav ved sykdom. Ferritin er jernlageret ditt, og 147 er veldig bra, jeg har aldri hatt så høyt ferritin på tross av knasking av jern. Ved anemi synker først ferritin, dernest kommer synkende jern, hb og økende transferrin. Som du ser av den ene linken er ikke s-jern av verdi uten transferrin ved anemiutredning. Hemoglobinen din er også fin-fin, så jeg er enig med legene at det ikke er noe galt med jernomsetningen din
    Må lese artiklene/linkene i fred og ro etterpå. Mye å lese i den siste der ;)

Men jeg har hatt jernlager som er helt tomme med jevne mellomrom de siste årene. Fastlegen min og en privatlege jeg går oss følger med på dette og mener det IKKE er helt bra. Men endokriologen derimot syntes det var helt ok. Det er ikke fastlegen enig i ; Tomme jernlager er jo aldri ok uansett og jeg må spise jern. Men jeg har jo også lite B12, og jeg leste vel et sted at liten B12 kunne senke jern.

Den siste blodprøven nå så hadde jern steget og ferritin sunket.. Så det virker som at det blodet mitt seiler sin egen sjø. Hb ble ikke målt.
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Lignende tråder

1. IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
    Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 23-10-09, 16:31
  2. Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 09-10-09, 20:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg