Viser søkeresultater 1 til 10 av 65

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å få utskrevet hydrokortison...

Hei igjen

Jeg har kontaktet fire Københavnapoteker pr epost vedrørende å kjøpe hydrokortison i danmark. Dette er hva jeg skrev:

"Jeg er norsk og bruker hydrokortison tabletter.

Nycomeds 20 mg hydrokortison er ikke å få tak i i Norge, men jeg vet det finnes i Danmark.
    Er det mulig å kjøpe dette produktet ved deres apotek? kan jeg i tilfellet benytte en norsk resept fra min norske lege? hvilke resepter godtar dere?

På forhånd takk for svar".

Her er svarene jeg fikk:

Hvis produktet ikke findes i Norge, kan man ikke få det på en norsk recept i Danmark.Man er nødt til at få en recept fra en dansk læge.

Med venlig hilsen

Enghave apotek

hej

der er muligt at få ekspederet en norsk recept i danmark, dog kun må den kun ekspederes en gang udenfor norge
    vi har hydrokortison tabletter 20 mg på lager, men hvor mange glas skal du evt. bruge.
    er det noget der skal sendes til dig eller kommer du til danmark og henter. Hvis tabletter skal sendes, skal du
    indbetale beløbet for tabletterne + forsendelse på vores konto, hvorefter de vil blive sendt.

m.-v.h. steno apotek

Tak for din henvendelse.
    Det er muligt at købe dette produkt på vores apotek, men man kan ikke anvende en norsk recept til det.
    Kriteriet for at ekspedere en norsk recept er at produktet findes i Norge.
    Vi kan kun ekspedere produktet ved en dansk recept.

De bedes kontakte en dansk læge, med henblik på at få udstedt en dansk recept på Hydrokortison tabletter,
    20 mg, 100 stk.

Med venlig hilsen
    Kongelig Hof-Apotek

Hej

Findes hydrokortison tabletter 20 mg normalt i Norge ? Hvis de gør, det kan du sagtens bruge en norsk recept i Danmark.
    Hvis de ikke gør det skal du have en recept fra en dansk læge.
    Vi har dem ikke på vores apotek.

(Islands Brygge apotek)

Det ser med andre ord litt dårlig ut. Jeg har sendt ny henvendelse til det ene apoteket og spurt om det er tilstrekkelig at det finnes hydrcortone og cortef i Norge, men at de skrives ut på registreringsfritak.

Jeg har jo kjøpt Thyroid fra Internasjonalt apotek i Tyskland. Jeg kan kanskje gjøre det samme med hydrokortison? Noen som vet noe om dette? Nora, om du leser dette, hva tror du om det?

Mvh Rufus

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg spurte om det samme på et svensk apotek, Rufus, og fikk samme svar som deg, se bakover i denne tråden her.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Joda, jeg leste det. Men tenkte å sjekke om det var likt i Danmark. Men kanskje Tyskland er et alternativ da?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Prøv Rufus! Alle veier må prøves! Men du tenker ikke på å prøve kortison i stedet, altså minus hydro? Er du redd for å bli dårligere av det? Regner med at jeg snakker med legen om test av kortison i morgen.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Nei, jeg vil holde meg til hydrokortison inntil videre ihvertfall. Ny justering av dose, utprøving etc frister meg ikke nå; redd for å bli dårligere, ja. Men holder muligheten åpen til senere. Tror du forresten at Florinef har hjulpet deg?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Florinef: jeg lurer på det ja. Uansett tror jeg ikke den skader. Legen skulle sjekke saltbalanse forrige gang. Det er greit å følge med. Blir forvirret, fordi Wilson hevder vi skal ha mye salt. På offentlige steder hvor det skrives som sekundær og primær binyrebarksvikt, sies det eksplisitt at de med sekundær binyrebarksvikt ikke skal ha ekstra inntak av salt. Føler meg veldig forvirret innimellom! Uansett har jeg et mye høyere inntak av salt enn jeg hadde for ett år siden. Nå har jeg trent, og kjenner at det gjør veldig godt. Selv om det er pingletrening! Trening er nok uhyre viktig. Men det må være tilpasset på det nivået du befinner deg.

Du får Florinef på blå resept... Vi får ta med oss det vi får!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Ja, forstår forvirringen rundt salt når rådene varierer sånn. Jeg salter maten litt ekstra. Av og til tar jeg litt salt til frokosten (tok det på natta en periode). Men vegrer meg litt pga smaken. Jeg har ikke noe spesielt sug etter salt mat. Det er vel aldosteron saltsug har med å gjøre, er det ikke? (har ikke bøkene mine med meg på ferie )

Jeg har også hatt en liten times trening nå nettopp. Gåtur i 20 cm lett snø i myrlandskap. Passe lett å gå og med et sånn vakkert julelandskap at det er en fryd Gjorde godt det, ja!

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn