Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Hybrid View
-
23-03-08, 11:15 #1
Jeg har lest flere sånne historier om det med kalsium etter sånne operasjoner.
Jeg tror det kan muligens holde på lenge så du må få sjekket om parathyreoideae fungerer som de skal.
Hos noen så nekter dem å virke etter en thyreideaoperasjon.
Hos mange kan de bli fornærmet for en stund og virke bra etterpå.
Lavt kalsium pga ikke-forbigående parathyreoidea er veldig alvorig . kalsium er det tettest kontrollerte stoffet i hele kroppen og hvis det kommer utenfor referanseområdet er det farlig.
Snakk med legen om det, eller avdelingen hvor du ble operert. Det pleier å være åpen retur i to uker på sykehus (som betyr i praksis at du bare kan henvende deg der uten å kontakte legen)
I tyskland er det et eget forum for dem som har problemer med parathyreoideae. en vanlig årsak til ikke-fungerede parathyreoideae er nettopp operasjoner i thyreoideae. De har en egen forening der, og nettside, www.insensu.de såvidt jeg husker. Jeg mener at NTF ble spurt om de med sskadede parathyreoideae hører til der , elelr må estarte eget men jeg vet ikke hva som skjedde.
Leste mange skrekkhistorier på den tyske nettsiden og forumet, at hvis man kommer inn på sykehus så har de null peil på hypoparethyreose , som er dødelig hvis man ikke behandler det riktig. Legene kan heller ikke noe om det.
Men det mest sannsynlige e r at dine biskjoldkjertler vil funke snart, men vær obs på at det er mulig at de ikke gjør det og det er alvorlig.
Ta mer kalsium (= oftere) hvis du har kramper og spør legen og sykehusavdelingen.
nora
Lignende tråder
-
Kalsium - løgnen: Det er mineraler vi trenger mer av, ikke kalsium.
Av Thomas W H i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 18Siste melding: 26-11-11, 11:44 -
Et lite hjertesukk....
Av gunnda i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 03-02-08, 00:07 -
Kramper og hold
Av Hansen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 17-12-07, 21:39

Svar med sitat
Bokmerker