Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Threaded View
-
23-12-09, 11:33 #30
Sv: Fjernelse af den ene thyreoidealap
Anisa,
når endokrinolgerne sagde at 143 var for højt, var det ikke stofskiftet, men tallet (TSH) der var alt for højt.
Jeg fik 4 neomercazol dagligt i ca. 2 år, og havde det ikke godt- men tåleligt i den periode. I den periode lå mit TSH jævnt på ca. 9-19. Så udgik neomercazol af handlen, og jeg kom over på thiamazol, hvorefter kirtlen begyndte at vokse, og mine tal bare gik op og op (dvs. imod for lavt stofskifte). Når jeg forsøgte at trappe dosis ned, fik jeg det forfærdeligt.
Ved ikke meget om T3, T4 og alle de andre værdier. Men på blodprøvesedlerne står der:
2006:
her lå TSH og svingede ml. 6,0 - 10,1
Thyroxin: svingede ml. 65- 92
Triiodthyronin: fra 1,5 - 2,1
T3 test: fra 0.79- 0,99
Frit T4 index: fra 52- 80
Frit T3 index: fra 1,3- 1,9
Endokrinologerne har hele tiden undret sig lidt. Der står i journalen følgende:
patienten har "diffus struma med antydet adenom i venstre laps nedre pol ,uden TSH antistoffer,. så den hyperthyreoide tilstand var af en lidt ukendt genese".
Siger det dig noget?
Ps. huslæge har erkendt, at jeg tilsyneladende ligger udenfor de angivne værdier, med et TSH på over 5 (altså tilsyneladende ligger bedst med et lidt lavere stofskifte).
PPs. den diffuse struma udviklede sig så til at være nodøs her i 2009
NB. jeg tror dog ikke der har været noget "unormalt" i min behandling. Mit TSH steg i takt med jo mere neomercazol jeg fik. Problemet er, at jeg tilsyneladende ikke befinder mig godt med et TSH på ml. 0,1-4 men ligger bedst på en højere dosis neomercal (dvs. trives bedst med et for lavt stofskifte). Hvor det ligger bedst har jeg stadig ikke fundet ud af, men ihvertfald ikke på ml. 0,1- 4

Svar med sitat

Bokmerker