Viser søkeresultater 1 til 10 av 34

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Fjernelse af den ene thyreoidealap

"Har du så fundet frem til sådan nogenlunde hvor dit TSH (og T4 og T3) skal ligge for at du har det bedst muligt?"
    Nei - mine blodprøvesvar varierer fra gang til gang, og jeg kan ikke finne noen sammenheng med hvor godt eller dårlig jeg har det.
    Jeg tok jo blodprøver svært hyppig i lange perioder i de 16år jeg gikk på Levaxin, og også de første år på Armour.
    Men i de siste år har det ikke vært stoffskiftet som har initiert blodprøvetagningen, men feks D-vitamin og lignende.
    Så har legen tatt stoffskifteprøver samtidig.

"kan du bruge dine blodprøveværdier til noget?"
    Nei - ikke hvis du mener det man tradisjonelt kaller stoffskifteprøver, men jeg mener ikke at de er uten verdi.
    De er jo absolutt nødvendige i diagnostikk, og de kan nok brukes innledende i behandlingen. Sånn for å se om behandlingen evner å endre hormonverdiene i blodet.
    Jeg mener jo at man overvurderer både hva blodprøvene kan gi av informasjon og hva de faktisk viser.
    Det er jo faktisk sånn at selv om du har overflod av stoffskiftehormoner i blodet kan man ha for lavt stoffskifte.
    Man har ingen garanti for at de stoffskiftehormonene som befinner seg i blodet faktisk gjør det arbeid man forventer av dem. Altså virkelig deltar i stoffskifteaktiviteten - så blodprøver er statiske i den betydning at de legger forutsettninger for aktivitet. De måler den ikke.
    Den dynamiske virksomhet som stoffskiftehormonene bedriver er ikke mulig å måle i en blodprøve.

Eksempel :
    Måler man lave mengder stoffskiftehormoner i blodet, ja, så er det ikke mulig å ha et normalt stoffskifte.
    Måler man et høyt antall, kan man likevel ikke slutte at stoffskiftet er høyt !

Hvordan får du fat i det naturlige Thyroideahormon?
    Meg bekjent er det forskjell på Danmark og Norge ? (Opplys gjerne om forholdne)
    I Norge går vi til våres fast lege (alle i Norge SKAL ha en bestemt fastlege)
    Denne skriver ut et formular (Søknad om registreringsfritak) og sender til helsemyndigheten som godkjenner det (alltid) og sender det tilbake til legen.
    Det kan så brukes som resept på Apoteket i et år.
    Man skal dog selv betale for sin gjennvunnende helse..........

Så, være den stae fanden jeg er,har jeg i mange år selv kjøpt det på internett - hvor ingen resept er nødvendig.
    Jeg syns det er dypt u-rettferdig at jeg skal betale for medisin jet trenger.
    Jeg har i alle år innbetalt til en ordning som skulle skaffe meg medisin - hvis jeg ble syk, og nå unndrar de seg sine forpliktelser.

Så glemte jeg jo dine forhold Pochahonta - og besvarte dine spørsmål uten tanke på dem.
    Sist endret av Hansen; 21-12-09 kl 11:23 Begrunnelse: jeg glemte jo.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn