Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Uklar urin
Threaded View
-
17-12-09, 10:54 #5
Sv: Uklar urin
Det er ikke relateret til stofskifte på anden måde, end at mange stofskiftesyge har et forringet immunitet og kan derfor opleve bl.a. gentagende udbrud af blærebetændelse. Måske fordi den evt. aldrig bliver helt helbredt(?)... Det ved jeg ikke, men jeg ved at mange hypothyreosesyge ude på foraer i verden klager nemlig over gentagende betændelser i "urin-systemet".
Om det er det samme, som når en del "Hashimoto-patienter" bliver inkontinente, som f.eks. denne pige beskriver, ved jeg heller ikke så meget om, men måske er det værd at udforske nærmere?
Når det gælder selve urinen, der beskrives som "uklar" (evt. også "skummende") er der altså all mulig god grund til at undersøge for proteintabet (bl.a. albumin) gennem urinen. Bodybuildere og sportsfolk kender til "uklar urin" efter en stor, fysisk anstrengelse. Det skulle gerne være normalt. Det plejer også være et af tegnene på svangerskabsforgiftning. Men ellers kunne "uklar urin" være et tegn på f.eks. en infektion i urinsystemet, eller et symptom fra nyrerne. Specielt vigtigt hvis man har diabetes eller tæt på diabetes, højt blodtryk osv. Så under alle omstændigheder bør man ikke "vente og se", men få undersøgt ved urin- (og evt. nyre-) prøver, hvis det "uklare" fortsætter over nogle dage.
Håber du finder ud af det, eller hvis det gentager sig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Blod i urin
Av Mann-61 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 11-10-07, 20:09

Svar med sitat
Bokmerker