Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
-
14-12-09, 20:40 #21
Sv: Hei, trenger litt hjelp :)
Jamen, selv tak Mjohank
Det burde være på lægeklinikken at man kunne få trøst og støtte. Men det er vist for meget forventet af dem, hvis uddannelse vi har bekostet og som derfor burde kunne vide bedre end den bullshit de affærdiger os med.
Jeg har læst hele tråden og tro mig: du er ikke nogen hypokonder!! Du er derimod et offer for den lægelige inkompetence. Og selv om det føles nærmest umuligt, ikke kun at håndtere sygdommen men også at skulle slide med at kæmpe om bedre behandling, er alternativet så sølle, så du bliver nødt til at stå på og ikke (længere) at give dig en tøddel! Jeg håber, der har nogen i "privaten" at finde opmuntring hos.
Disse referenceværdier kunne lægerne lige så godt læse sig til i theblade eller få hos en spåkone. Der er kun et statistisk belæg for disse tal - ikke klinisk eller som man også kan sige: erfaringsbaseret. Nogle af os trives bedst over referenceområdet. Andre er fit for fight i den nederste del af referenceområde. Alt står og falder med hvilken biologiske type vi er. Vi er nemlig alle forskellige. Men lige netop det er kinesisk for skolemedicinske læger. Synd der ikke er flere orthomolekylære læger.
Det er du som har ret! Husk det for all fremtid fra nu af, Mjohank!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-12-09, 07:31 #22
Hei Mjohank

Skjønner at du sliter!! Det er tøft å bli friskmeldt når man ikke er det. Jeg har vært gjenom det å bli behandlet som en hypokonder, ikke noe særlig..
Hvis du ser i forumet under Hashimotos så fikk jeg en uttalelse/mail fra overlegen ved Thyroideaklinikken på Aker om hvor verdiene bør ligge for ved optimal behandling, den heter; Viktig! Svar fra Aker...
Hvis du ønsker den videresendt så send meg en PM. Det kan være greit å ha noe å slå i bordet med overfor legen din for prøvene dine viser at du ikke er der du skal være ennå. Jeg mener ikke at man bare skal se på prøvene altså, men jeg tror du trenger mer medisin og dette må selvfølgelig gjøres med gradvis økning. Du burde i hvert fall ikke være friskmeldt.
-
21-12-09, 15:32 #23
Lurer litt på hva du mener med "hvis jeg tåler det"? Foreløpig merker jeg ingenting av medisinen hverken for eller imot, så jeg går ut ifra at jeg kanskje tåler det. Men er det bivirkningene som står på pakningen du mener kan gjøre seg spesielt gjeldende ved for rask opptrapping?
Jeg har jo lyst å ta så mye som mulig i hver opptrapping-naturlig nok-men det må jo selvfølgelig være i samsvar med hele poenget med opptrappingsprosessen.Nylig diagnostisert med Hashimoto`s Thyreoiditt
-
21-12-09, 17:39 #24
Jo mjohank, det jeg mener er bare at det er en fordel å komme seg opp i et brukbart stoffskifte så fort som mulig. Ingen grunn til seigpining.
Men så finnes det flere "eksempler" - også her på forumet, av folk som ikke tåler selv en liten økning. De får symptomer på høyt stoffskifte eller andre symptomer like etter at de har startet med en økning. De må bare finne seg i en tilvenningsperiode fopr hver økning.
Hvis ikke du merker noe til økningen selv etter noen få dager, så er du ikke "av den typen" (helt uten forkleinelse for noen !)
Jeg kan støtte meg til det som står i vedlegget til Armour (les det)
Det er generelle advarsler om å ta opptrappingen til normaldose rolig for folk som har en kjent hjertesykdom - ikke for andre.
Så er det en forskjell på å starte opp på Levaxin og på et Tyroid.
Virkningen på stoffskiftet begynner ikke å komme før etter 3 uker av Levaxin.
Det man skal være oppmerksom på, er at hvis man starter opp på 300µg, så merker man ikke det før etter en tre ukers tid, og da kan det være for mye og man får hjertebank.
Da må man bare kutte dosen helt til det gir seg og starte på en laver dose man antar tåles. Og det gir endel unødig turbulens og kan forsinke opptrappingen. Den korteste tid på opptrappingen kan være den langsomme.....
For rask opptrapping kan føre til at binyrebarken ikke klarer å følge med, og man kan få en kolaps som skyldes mangel på hormoner derfra.
Virkningen av Tyroid kommer etter første dose, men forsterkes jo etter 3 uker den også. Da kommer jo T3 fra de-jodinasen, der som for Levaxin.
Så har jeg jo noen egne meninger jeg ikke kan belegge med annet enn mine egne erfaringer og tanker omkring fenomenet.
De er slik at hvis du ikke kjenner virkningen av Levaxin etter at det er gått noen få måneder, er det tvilsomt om dette er virksomt hos deg. Og virker det ikke tilstrekkelig etter et år, ville jeg skiftet til et Tyroid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Har hatt hypotyreose i 8 år. Litt viten?
Av irene i forumet Lavt stoffskifteSvar: 50Siste melding: 21-04-10, 13:28 -
Ny her, trenger litt hjelp!
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 29-10-07, 16:15

Svar med sitat
Bokmerker