Viser søkeresultater 1 til 10 av 24

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Dansker i Frankrig
    Alder
    71
    Meldinger
    41

Standard Sv: Hei, trenger litt hjelp :)

Hej Mjohank.

Jeg deler til fulde din frustration. Jeg har bare sådan brug for at blive bare lidt bedre, og er faktisk blevet dårligere. Vi må være tålmodige

En solidaritetshilsen

VibekeJ

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av VibekeJ Vis post
    Hej Mjohank.

Jeg deler til fulde din frustration. Jeg har bare sådan brug for at blive bare lidt bedre, og er faktisk blevet dårligere. Vi må være tålmodige

En solidaritetshilsen

VibekeJ
    Takk
    Nylig diagnostisert med Hashimoto`s Thyreoiditt

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av mjohank Vis post
    Her er verdiene som friskmeldte meg helt:

T3: 5,4
    T4: 13,5
    TSH 2,6
    Disse verdiene er etter ca to uker+ på 100mikrog. levaxin.

Disse verdiene er altså fra blodprøve tatt den 23.11.09.
    Er vel til dels på grunn av skuffelsen av at legen sa at " nå skal livet ditt bli bedre" og " jeg gir meg ikke før vi har fixet dette" og så bare snudde tvert med en gang blodprøven viste en halveis grei gjennomsnittsverdi. Hehe. For et liv
    "Gjennomsnittsverdi" kan man bruge til at beregne høsten pr hektar, brændstofsforbrug pr kilometer osv. At bruge "Gjennomsnittsverdi" til at bedømme behandlingseffekt på levende mennesker er mildest talt "u-lægeligt". Vi er ikke maskiner, og det burde enhver læge vide, i det mindste. Som jeg skrev et andet sted til Enja her på forummet i går:
    Indenfor referenceområdet? Referenceområdet spænder faktisk pænt bredt, så "indenfor referenceområdet" giver faktisk intet svar på, hvor "fine" dine blodprøver i virkeligheden er.

Furst:
    S-Fritt T3 = 3,5 - 6,5 pmol/L
    S-Fritt T4 = 11,0 - 23,0 pmol/L

Aker:
    Fritt T3 = 3,5 - 7,8 pmol/l
    Fritt T4 = 8 - 20 pmol/l

Som du ser, er referenceområder forskellige fra lab til lab... Desuden spænder de vidt og det er ikke ligegyldigt hvor indenfor referencen netop dine tal befinder sig. Den reelle forskel målt i velbefindendet spænder vidt fra dårligt til OK indenfor samme referenceramme, så det svar du har fået er rent ud sagt bullshit (pardon my french).
    Hvis du gider kaste et blik på tråden Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år, hvor Mona3 beskriver de nyeste anbefalinger fra Aker om, hvor værdierne for Hashimotos patienterne skal ligge, dvs. FT4 skal ligge op på 21-25 før du får det bedre. Med dit T4 på 13,5 og TSH på 2,6 er der langt vej at gå....

Måske er det din læge som bør "cuttes"?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    8

Takk Anisa.

Finner trøst i det du skriver. Jeg ser at jeg kan ikke gi meg her. Skal til oppfølgningsblodprøve en gang ut i januar. Da skal jeg konfrontere legen min med disse tallene. Jeg har vært en "hypokondrier" som bare sier ja og ha lenge nok nå syns jeg.

Det er greit nok at jeg ikke blir frisk med en gang. Jeg kan leve med det. Men skal det ta tid, så skal det være pga at det tar så lang tid å trappe opp til jeg kommer dit JEG skal være.

Hmmmm, jeg aner en laaaang kamp med diverse legeutbyttinger i fremtdien. Håper jeg tar feil. I utgangspunktet tenkte jeg egentlig "Eeendelig" når jeg fikk denne legen. Men det var kanskje bare fordi han fant noe, ikke nødvendigvis fordi han gjorde noe
    Nylig diagnostisert med Hashimoto`s Thyreoiditt

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hei, trenger litt hjelp :)

Takk Anisa.

Finner trøst i det du skriver.
    Jamen, selv tak Mjohank Det burde være på lægeklinikken at man kunne få trøst og støtte. Men det er vist for meget forventet af dem, hvis uddannelse vi har bekostet og som derfor burde kunne vide bedre end den bullshit de affærdiger os med.

Jeg har læst hele tråden og tro mig: du er ikke nogen hypokonder!! Du er derimod et offer for den lægelige inkompetence. Og selv om det føles nærmest umuligt, ikke kun at håndtere sygdommen men også at skulle slide med at kæmpe om bedre behandling, er alternativet så sølle, så du bliver nødt til at stå på og ikke (længere) at give dig en tøddel! Jeg håber, der har nogen i "privaten" at finde opmuntring hos.

Disse referenceværdier kunne lægerne lige så godt læse sig til i theblade eller få hos en spåkone. Der er kun et statistisk belæg for disse tal - ikke klinisk eller som man også kan sige: erfaringsbaseret. Nogle af os trives bedst over referenceområdet. Andre er fit for fight i den nederste del af referenceområde. Alt står og falder med hvilken biologiske type vi er. Vi er nemlig alle forskellige. Men lige netop det er kinesisk for skolemedicinske læger. Synd der ikke er flere orthomolekylære læger.

Det er du som har ret! Husk det for all fremtid fra nu af, Mjohank!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Hei Mjohank

Skjønner at du sliter!! Det er tøft å bli friskmeldt når man ikke er det. Jeg har vært gjenom det å bli behandlet som en hypokonder, ikke noe særlig..

Hvis du ser i forumet under Hashimotos så fikk jeg en uttalelse/mail fra overlegen ved Thyroideaklinikken på Aker om hvor verdiene bør ligge for ved optimal behandling, den heter; Viktig! Svar fra Aker...

Hvis du ønsker den videresendt så send meg en PM. Det kan være greit å ha noe å slå i bordet med overfor legen din for prøvene dine viser at du ikke er der du skal være ennå. Jeg mener ikke at man bare skal se på prøvene altså, men jeg tror du trenger mer medisin og dette må selvfølgelig gjøres med gradvis økning. Du burde i hvert fall ikke være friskmeldt.

Lignende tråder

1. Har hatt hypotyreose i 8 år. Litt viten?
    Av irene i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 50
    Siste melding: 21-04-10, 13:28
  2. Ny her, trenger litt hjelp!
    Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 29-10-07, 16:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg