Viser søkeresultater 21 til 30 av 33
-
11-12-09, 12:39 #21
Sv: Binyre-venlige urter
Interessant Anisa
Jeg er og har alltid vært gal etter salt lakris, får aldri nok. Skal jammen sjekke nøye hva det inneholder om det er bare aroma eller ordentlig.
-
11-12-09, 23:19 #22
Veldig bra beskrivelse Anisa.
Kan tilskudd av Lakrisrot i kapsler være noe? Eventuelt hvor mye bør man ta om dagen?
http://www.helseshoppen.no/produktde...m?prodid=9956510 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
11-12-09, 23:42 #23
Det er dr. Wilsons anbefalinger. Jeg finder en del ude på nettet fordi jeg er ved at skrive på en "manual" i genkendelse af skjoldbruskkirtelsignaler i retning af en mulig udvikling af sygdommen, længe før det kan syns i blodprøverne. Manualen er til min søn og hans fremtidige familie. Jeg bare hader tanken om, at nogen af mine skulle ramle ned i et hul fordi lægerne i virkeligheden ikke aner andet om diagnose og behandling af stofskiftesygdom, end det som står i medicinalindustriens såkaldte forskning, i virkeligheden kun salgsmateriale. Når jeg finder noget interessant, kan jeg lige så godt poste det her.

Der står, at dosering er 4-6 kapsler 2-3 gange dagligt. Men der står intet om, hvor meget lakridsrod er der i hver kapsel. Min egen gylden regel er aldrig at handle i webbutikker, der ikke oplyser fyldestgørende om deres produkter. Jeg tror, jeg har et eller andet sted noget mere om det. Kommer tilbage når jeg har fundet det frem senere i morgen.
God nat
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-12-09, 11:25 #24
-
12-12-09, 21:26 #25
Sv: Lakrisrot støtter binyrebarken
"Mit" lakridsrod er denne. Det er også på 450 mg pulver pr kapsel. Jeg bruger kun 1 kapsel 2 gange dagligt, på tom mave eller ½ time før et måltid.
Man kan også få en anden type lakridsrod-præparat (sugetabletter), hvor man har fjernet glycyrrhizinsyren og glycyrrhetinsyren fra lakridsrods-udtrækket (som ellers bevirker, at almindelig lakridsrod i større mængder kan medføre f.eks. blodtryksforhøjelse), hvor alle andre lægende egenskaber (på bl.a. binyrerne) er bevaret. Det hedder bare DGL og kan bruges 1x2 dagligt uden begrænsninger, som langtidsstøtte til f.eks. binyrerne eller (som pulver) til nedtrapning af hydrocortison.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-12-09, 09:14 #26
Jeg har kjøpt lakrisrot som te (Helios). Den er fin, fordi du da kan mikse med ett uttall av andre urter for å variere teen. Første gang jeg lagde lakrisrot te, tok jeg for mye, og fikk hjertebank. Så nå tar jeg kun litt, og blander med andre ting. "Sove og beroligende te" fra Klosterurter er en ferdigblandet te som inneholder laksrisrot, melisse, humle, lavendel, basilikum, rosmarin, anis, pomerans, kammille, maritistel, og ryllik. Så kan man jo kjøpe litt forskjellig, pluss finne litt i krydderhylla, og lage egne spennende blandinger.
Ingefær anbefales også av Wilson. Den kan brukes fersk i mat, eller som te. Jeg lager ofte ingerfærte med hakket ingerfær, hele kardemommefrø, ett par nellikspiker og mye kanel. Det er godt!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-09-10, 10:45 #27
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
06-09-10, 14:16 #28
Jeg læste på stopthethyroidmadness.com, at Janie Bowthorpe havde fået bøvl med binyrerne og var begyndt at spise lakridsrod - men hun opdagede, at det gav hende hjertebanken. Jeg ved ikke, om det er sådan for alle, når man når op i en vis portion, men det er måske værd at overveje, hvis man har hjertebanken og spiser lakridsrod.
Nielsigne
-
06-09-10, 14:29 #29
-
06-09-10, 14:42 #30
Lignende tråder
-
har jeg et problemmed binyrebarken min tro?
Av Lissa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 08-10-06, 15:00
Svar med sitat

Bokmerker