Hei

Da har vi vært til legen igjen. Han mistenker Hashimotos på grunnlag av utviklingen i prøveresultatene og arvelighet, men han vil ha et bedre grunnlag for å medisinere. Jeg er enig i at man ikke skal medisinere uten grunn og at man skal være sikker før man begynner på livslang behandling, men man bør ikke overse symptomer heller da. Han sa videre at dersom det blir stilt spørsmål i ettertid så må verdiene være utenfor ref områdene ellers så blir vel han tatt for det!!

Vi hadde en lang diskusjon om ref verdiene, fordi han nevnte dette med TSH og da kjenner jeg bare at det begynner å koke. Det spilte nemlig ingen rolle hvordan FT4 utviklet seg, men TSH måtte over 4,5 for at man skal være syk. Da måtte jeg bare fortelle om mine egne erfaringer fra dette med TSH og da sa han at ja, i enkelte tilfeller så stemmer det ikke helt.

Jaja, vi ble i hvert fall enig om at vi skulle ta nye prøver rett over nyttår og at han avventer Tras som han ikke har fått svar på ennå. Jeg forstår ikke helt hvorfor Tras er viktig i denne sammenhengen? Trodde det gjaldt Graves jeg. I mellomtiden så skal hun på ultralyd for å se om det kan være med på å begrunne en diagnose. Han smilte litt til meg og sa at når det gjaldt de prøvene som skulle tas over nyttår så trengte han ikke å fylle ut skjema, jeg visste vel hva som var nødvendig så det var bare å gå på laben og ordne det.

Så da er det bare å vente og se..