Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
I forrige uke fikk jeg prøveresultater for min datter (14 år), de viste dessverre at mine mistanker var riktige, F4 nederst på ref området, TSH på 2 og forhøyede antistoff. Hun har blitt trøttere og trøttere, sovner hver dag etter skolen, hodepine og små feberanfall med jevne mellomrom, veldig dårlig konsentrasjon og karakterene har blitt dårligere og dårligere. Jeg er ikke i tvil om at hun trenger medisinering, det er ikke vits i å vente på at hun skal bli så dårlig at hun ligger rett ut. Vi skal til legen igjen snart for å gå igjennom resultatene og jeg er spent på hva legen sier (han er kjempeflink og grundig). Jeg kommer uansett til å forlange at hun får begynne på liten dose med Armour eller Erfa Thyroid.
Ja, Siven, vi blir nok ekstra oppmerksom på hypo symptomene blant våre nærmeste når vi har det selv. Så bra at du har fulgt med datteren din og sett hvordan hun har det og tatt tak i det! Jeg også mener at det er bedre å ta det tidligere enn seinere. Jeg håper at legen deres vil mene det samme. Du er heldig som har fått en lege i Norge som er villig til å gi medisine som trengs. Jeg håper at du vil skrive om hva som skjer videre med henne. Håper også at hun kommer seg fort igjen når hun får riktig medisinen!

Jeg lurer på om hvor fort folk pleier å se endringene når de starter på medisinen? Lurer på om det er fordi vi har gått på en stoffskifte vennlig diet så lenge at vi kan merke endringene så raskt?

Hadde gjerne lest mer om barn og stoffskifte. Det virker som om det ikke er så mange her som har barn med lav stoffskifte.

Klem fra Lulu