Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
10-12-09, 23:10 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Vigdis, for å forebygge evnt. beinskjørhet fikk jeg "Calcigram -Forte" automatisk første gang jeg fikk resept på kortison. Jeg har fått målt beinbygning for min alder til over gjennomsnittet, men legen vil jeg skal ta det preventivt. Jeg drikker heller ikke melk lenger, halsen tåler det ikke, så er sikkert ok med litt eksra kalsium,og gir D3 også!!
Rufus..jeg har prøvd det med salt kun en ukes tid, og det kan jo være at jeg ville sovet bedre uansett. Salt virker jo på elektrolyttene som igjen er styrt av binyrebarkhormon,så teoretisk /indirekte ser jeg nok at det kjemisk kan ha en virkning..
Ellers har jeg nå brukt "Melatonin" i så mange mnd. at den virkningen viser seg nok også, og den skal jo dempe kortisolet.
Har du prøvd med evnt. to stk "Melatonin"....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker