Jipiii! Jeg er ikke senil og dum!
Tulla litt, vi er mange like og det dere nevner her er jo helt typisk, glemme ja, jeg har konstant blokk og kulepenn på stuebordet, i veska, i bilen ja overalt, det som blir gitt av beskjeder må noteres med en gang, vet ikke hvor mange gebyrer jeg har betalt for uteblitte timeavtaler eller hvor mange ganger jeg tar en runde ekstra rundt rundkjøringer for å huske hva jeg skulle. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger barn og barnebarn har ventet på meg, ble litt bedre etter at jeg utstyrte alle med mobil slik at de kan sende meldinger og minne meg på ting, de har skjønt at jeg ikke husker fra tolv til middag, nå sender de en melding de dagene de skal hentes en halvtime før(vi er på lekestativet) ellers er bibliotek damene greie og har det varmt så de har vært redningen mange ganger før(takk for enkelt nummer som ungene husker). Møter er det værste som finnes, jeg er (var) leder og er omgitt av møter til stadighet, det er så ille når jeg midt i møtet ser at folk prater men jeg hører ingenting, da vet jeg at jeg er iferd med å dette ut så jeg må finne på noe ellers så dupper jeg av. Ellers har jeg møysommelig laget meg et system gjennom tiden der det er mulig for faste ting;siste uken i hver måned er det alt skjer, reguleringstime for minstemann mandag kl 08.30, tirsdag inr prøve for mutter kl 13.00, torsdag legetime kl 08.00. Jeg har funnet ut at faste rutiner der det er mulig gjør ting lettere. Blir spennende denne måneden pga julen har jeg nå legetime 23, kan hende jeg husker det fordi det er lille julaften. Her i huset er det allment at jeg glemmer så det er automatisk at alle følger med på hva jeg har planer om, om mulig. På jobb hadde jeg også en stor kalender med ark til å rive av hvor jeg kunne notere timg etterhvert.
Velkommen i klubben