Viser søkeresultater 131 til 140 av 954
-
30-11-09, 22:04 #131
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Nei, jeg spiser disse tablettene:
http://www.sourcenaturals.com/products/GP1257/
Fikk de av en god venn for 2 år siden.
Så jeg vet ikke hvordan det er å importere disse. Jeg vil forsøke å skaffe mer av de når jeg går tom da jeg er kjempefornøyd med de. Og de er SÅ gode på smak! Bruker de som sugetabletter.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
30-11-09, 22:29 #132
Yvette...tusen takk!!
Vigdis Aker analyserer iallfall disse:
østradiol
progesteron
testosteron
SHGB
androstendion
DHEA
veksthormon
Fastlegene skal ha egne labark fra AKER, så spør legen din om evnt. flere.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
01-12-09, 07:27 #133
Takk Gunnda og alle andre!
Gunnda, den pigmenteringen du referer til, er ikke det Addison? Bør ikke alarmen gå nå? http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-...ikt-23520.html
Får du adekvat hjelp? Jeg er ganske bekymret for deg, du har jo gått med dette lenge?
Det jeg og Rufus har, er vel det som medisinsk betegnes som "sekundær binyrebarksvikt"? Addison, som endoene mener er eneste binyrebarksvikt av lav kortisoltype, er primær binyrebarksvikt. Ett eller annet sted leste jeg sogar om tertiær binyrebarksvikt, men glemt hvor det var..• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-12-09, 13:19 #134
Ja, jeg må også si jeg ble litt urolig over sypmtomene dine, Gunnda. Hva sier legen din om det? Håper du får fulgt det opp!

Takk og klokt og fornuftig svar, Anisa.
Jeg skjønner nå litt mer hvordan jeg skal tenkte; replacement. Logisk, egentlig. Men jeg får kanskje be om noen flere tester når jeg snakker med legen igjen? Hvordan skal jeg finne ut hva som er fysiologisk dose? Det vil kanskje legen kunne svare meg på? Men får starte i det små, tenker jeg (mht dose).
-
02-12-09, 16:09 #135
-
04-12-09, 19:23 #136
Vigdis, Anisa, Rufus--
Tusen takk for omtanke/bekymring.
Jeg tror dog ikke at jeg er så alvorlig ute å kjøre at jeg nærmer meg Addison, for jeg er tross alt bedre i dag enn jeg var de ekstreme mnd.i 2007, og så har jeg normale natrium- og kaliumverdier .Men jeg jobber mot/for å komme tilbake til den formen jeg hadde før mars-07!!
Dere, de av dere som sliter med søvn---
De siste nettene når jeg har våkna, har jeg spist salt..og selv om jeg har vært helt våken inni hodet, har jeg sovna forholdsvis lett igjen..vil tippe jeg ikke har vært våken mer enn en 15-20 min.
Så n, Finn--tusen takk for det tipset--husker nemlig at du fortalte om at du hadde prøvd det !!
Skal bli spennende se om dette er ""placebo"", eller om det virkelig gjør susen!!!
SÅ --PRØV DET!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
05-12-09, 09:06 #137
-
05-12-09, 10:48 #138
Unormal binyreadferd bygger godt opp under gamle ordtak som for mye og for lite forderver alt.
Her gjelder i tillegg : til feil tidsspunkt.
Hva kommer det av ?
Er det nytt - var det ikke så utbredt før ?
Den Svenske distriktslegen Matilda Annerstedt ble så frustrert over ikke å ha virksomme hjelpemidler, at hun begynte som forsker på problemet.
Legene kan jo sjekke kjertelfunksjonen og finner i langt de fleste tilfeller at denne er iorden - likevel produserer den ikke korrekt.
Hun mener å kunne se tendenser til at vårt livsmiljø har endret seg fortere enn vi som art har klart å tilpasse oss endringene.
Hun viser til flere teorier og til forskning, bla resultater i en test der kortisol ble målt i to grupper - en oppholdt seg i granskog - en i løvskog. De i løvskogen hadde signifikant lavere mengde kortisol i kroppen og hun tar det til intekt for sitt syn.
Men da bør det jo ha vært mer utbredt før ?
Så har miljøet endret seg ?
Åja - vi lever jo ikke på en klode som er stabil. Alt endrer seg hele tiden - og ingen later etter mitt syn til å vurdere dagens situasjon opp mot dette.
For å ta løvskog kontra granskog - så var Norge storleverandør av Ek til europeisk skipsbygging, noe en kan si tok slutt med vikingetiden. Klimaet endret seg, Ek kunne ikke gro i Norge lenger og Gran kom nordfra og invaderte Norge som ugress. Granskog er artsfattig, nærmest monokultural, mens løvskog er artsrik.
Men også løvskogen i Norge er berøvet mange arter siden dette skjedde. En regner med at klimaet var opp til 5grader varmere før det i løpet av 50år falt til omtrent dagens nivå før år 1000.
Jeg syns det er kjempebra at vi får sånne forskere som kan følge sine tanker og resultater.
Hadde vi hatt fler var mye anderledes.
Jeg slet med vondt i ryggen i store deler av yrkeslivet og fremstillte meg til utallige undersøkelser.
En gang hos en finsk reumatolog som kunne opplyse meg om at mitt problem var nordisk. Det fantes ikke i sydeuropa.
På mitt spørsmål om det evindelige "hvorfor" svarte han med å raseforklare problemet !
Snakk om skakk kjøring i u-viternes terreng !
Så var det jo bare D-vitaminmangel.........
Og DET - var vel ikke så vanskelig å tenke seg muligheten av ?
http://www.dn.se/insidan/lovskog-lug...-sjal-1.898531
http://www.inatur.se/friluftskartan/...449040.o2.html
http://www.slu.se/?ID=559&Nyheter_id=9613• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-12-09, 12:20 #139
Rufus--så bra!!
Hvis dette virkelig slår til, er nettene redda!!!
Og vi har kommet et skritt videre....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
10-12-09, 15:55 #140
Cortef kan gi osteoporose
Hei
Fikk beskjed fra legen at Cortef/hydrocortison kan gi osteoporose. Så jeg skal sjekkes over jul og videre fremover. Viktig å være oppmerksom på akkurat dette for dere andre også!
Jeg er litt bedre. Har startet trening, forrige runde stoppet fordi jeg ble dårligere. Moderat trening = å kunne føre en samtale under trening har jeg lært nå. Jeg har kost meg! Moderat, 40-50 min økter med sløy roing (puls under 110), sakte tredemølle, løfta skrot med lite vekt, lekt meg på bousu ball (halv-ball du balanserer på, pulsen kommer fort opp, du bruker mange små muskler for å holde balansen). På bousu kom pulsen opp i 125. Og høyere skal jeg nok ikke foreløpig, og kun i korte intervaller. Ellers går jeg tur i små posjoner i gammeldametempo, kikker på trærne, snakker med fuglene og virrer omkring, korte turer 2-3 km.
Jeg tror at hvor høyt opp vi skal i puls er avhengig av hvor vi var før vi ble syke. Og hvor lenge siden det er vi trente. Jeg trente helt frem til midten av august, ganske hardt. Jeg pleide å trene opp mot 8 timer i uka. Så jeg regner med at grunnlaget er der, selv om jeg føler meg skjelven i knærne nå.
Og jeg har lest at kortisol produseres ved trening. Det er motiverende! Så jeg fortsetter å surre rundt med mitt, i små posjoner. Nå er det to ganger i uka, fra romjula blir det tre, så får jeg se om det er ok å øke til en time osv. Men moderat tempo. Dessuten blir jeg glad av å trene, eller gå og se på trær! Og å bli glad og litt varm rundt hjerterøttene er også bra for kortisol...
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker