Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
03-12-09, 20:57 #10
Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Hei Rufus og Vibeke!
Hyggelig å høre fra dere! Rufus, det er ikke lett å holde styr på diagnosen til alle på forumet!
Det er ikke så farlig.
Rufus:
Hvor lenge har du gått på 30 mg cortef? Det hørtes ut som om du trenger mer hvis tempene dine er fortsatt ustabil. Måler du tempene hver dag? Jeg holdt på med det i sommer en stund, men det var innmari stress å huske å måle tempen til meg selv og barna hver dag.
Det er et skikkelig pusslespill dette her! Har legen sett at du trenger andre hormoner eller er det du som har foreslått det? Har du merket det ut fra hvordan du har det eller fra blodprøver? Jeg håper at jeg ikke spør for mye. Det er bare å si fra eller la være å svare.
Vibeke:
Så moro at du var der dagen etter meg!
Det er pussig at vi har så like opplegg! Det var jammen mange hormoner å få samtidig! Det er litt pussig syntes jeg at til tross for at dine frie Cortisol verdiene er enda lavere enn meg at jeg skal ta så høy dose med hydrokortisone med en gang - jeg tar 10 før frokost og 10 før lunsj. Det er jo mye i forhold tin din. Men kansje han ser på symptomene mer enn prøveresultatene. Jeg merket også at han så på prøveresultatene i sammenheng, ikke bare en og en. Det var tidligvis at mange ting påvirket andre ting. For eks hadde jeg høy vitamin E men han mente at pga høy kolesterol hadde jeg behøv for enda mer vitamin E.
Det hørtes svært tungt ut og ikke noe rart at dine binyrene fikk for mye å jobbe med! Jeg håper virkelig at du er nå på bedringsvei!!! Merker du noe bedring allerede?
For min del så har de siste 10 år vært tøff på en annen måte. Det var 10 år siden jeg ble gravid. Jeg hadde nok lav stoffskifte hele livet mitt basert på det jeg nå vet om symptomene. Men jeg tror at det ble MYE verre når jeg var gravid. Og da ble det virkelig vanskelig når jeg fikk barn. Et barn som hadde masse mage trøbbbel og som ville ha MEG døgnet rundt. Kunne ikke sitte et øyeblikk vekk eller ligge for seg selv. Mye gråt hos han, allergier, eksem, forferdelige bleier, utagerende atferd, osv.
Det ble lettere med barn nummer 2 som kom 4.5 år seinere fordi jeg hadde kuttet ut mestparten av melk og hvetemel og sukker. Men da var jeg allerede sliten fra før...
Nei, vi hadde en mann og jeg husker ikke hva han heter. Hadde også samme Canadisk lege også!
Hun var stortsett stille da. Jeg syntes at det skjedde så mye så fort under timene - kunne ønske at jeg kunne hatt mer tid å tenke og da at de hadde forklart ting mer.
Ja, det hadde vært en del år med bedre livskvalitet!!! Hvis den første lege som jeg bad om å sjekke stoffskifte hadde hatt peiling... det var circa 8 år siden...
Tenkt at jeg kunne fortelle litt hvordan ting går hos meg! Jeg føler bedre!!! Jeg er ikke sliten dagen lang! I går hadde jeg det litt ille da. På morgen tok jeg en tur til byen med min 4-åring. Hun sitter fremdeles i barnavogn så det er litt slitsomt å dytte henne overalt. Jeg følte mye bedre etter turen enn jeg pleier å gjøre! Men jeg fikk den velkjent vondt i hodet, skuldre og nakken. Det ble bare verre og verre. Etter jeg hadde spist middag ble jeg kvalm, svak og fikk en forferdelig vondt hode. Jeg måtte legge meg ned og jeg la meg runt 19.30. Jeg hadde også litt løs mage. Jeg lurer på om det er en slags "die-off". I går var dagen jeg tok min 25.000 iu dose med d-vitamin. Jeg tar også et par dråper med lugols jod og det kan også forårsake slike symptomer hvis jeg har mye stoffer kroppen skal bli kvitt.
I dag våknet jeg helt fint igjen. Jeg hadde en ganske travel dag med bringing og henting i barnehagen, en tur til posten, og ellers har jeg sittet mye på data. Jeg får unna ting jeg skal gjør og har ikke ligget på sofa i det hele tatt!
Håret har blitt blankere, glattere, og ikke så høyt.
Magen fungere litt bedre og er kanskje en anelse flattere? Jeg er mye gladere, men det kan godt være placebo... Jeg har veldig tro på dette at det skal virke!
En ting som er sikker, øyne mine renner ikke så mye! Før hadde jeg bestandig rennende øyne som etterlatt spør av seg på huden rundt de yttre øyekroker, tørket inn hvit belegg.
Ja, jeg tror at det her skal gå veldig bra og at jeg skal få et mye bedre liv fremover.
Og vet du hva, når mannen min var sammen med meg til barna's timene, han fant ut at han må også få en time hos vår lege!!! Han har så mange symptomer! Han har den laveste kroppstemp av oss alle - bestandig under 36! Han elsker å sove... Han hater å sitter på møter på jobb med mindre han skal holde det selv. Når han er aktiv så går ting bra, men når han skal bare sitte stille har han det ekstemt vanskelig. Da bir han jo så trøtt... Jeg får mange tanker rundt ADHD barn, fordi slik har min mann alltid vært!!! Han var en veldig vanskelig gutt i oppveksten... overaktiv, prattet hele tiden...
Nok fra meg i dag!
Klem fra Lulu
Lignende tråder
-
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet BiblioteketSvar: 21Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Thierry HertogheSvar: 22Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-10-07, 14:22 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Amerikansk lege om TSH
Av Sunva i forumet TSHSvar: 14Siste melding: 09-11-06, 09:19

Svar med sitat

Bokmerker