Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Addison`s sygdom?
Threaded View
-
02-12-09, 16:06 #3
Sv: Er Gunnda på vej mod Addison`s?
Pigmentforandringer kan man sagtens få ved "kun" svage binyrer - pletter hist og pist i ansigtet og på halsen. Og vitiligo også kan forekomme som tegn på svage binyrer. Ved Addison`s derimod begynder hele kroppens hud antage et farveskift mod "solbrændt" og huden omkring armhullerne, bag om knæerne, mellem fingre, i lysken osv. bliver mørkere end resten af huden. Det plejer være tegn på, at binyrerne ikke længere kun er "svage".
Der er billeder som eksempler på de synlige symptomer på Addison`s:
Fingre, håndflader, mund, fødder og en lille samling af forskellige billeder af Addison`s sygdom, og lidt flere.
Jeg har før set mennesker, hvis læger behandlede dem for hypothyreose, hvor det viste sig senere, at den primær sygdom faktisk var Addison`s. Det er mit indtryk (efterhånden) at hypothyreose-syge med Addisons er meget bedre stillet end dem uden. Det er som om der findes en lægernes respektfuld fokus på Addisons og Addisons-patienter, mens man negligerer hypothyreose. Hvor tæt tilstande i skjoldbruskkirtlen og binyrer er forbundet, så de kan forveksles med hinanden har jeg skrevet lidt om her. Endvidere kan man i denne tråd se, hvilke lægemidler Addisons-patienter skal have i deres medicinskab.... Der er både lægemidler for skjoldbruskkirtel-relateret og for binyrerne. Den anden vej rundt gælder ikke for hypothyreose-patienter, selv om det burde.
Hvis jeg var dig, Gunnda
- ville jeg forlange en grundig udredning for Addison, hellere i går end i morgen. Og dette uanset hvad Synachtentesten siger eller ikke siger. Gode læger ved, at ethvert testresultat er aldrig 100% sikkert og at der kan være ukendte forhold, som påvirker resultatet. Jeg tror, at dine læger allerede i rigeligt omfang har ladet dem vildlede af test-resultater, hvilket dine pinefulde sidste år rigeligt vidner om. Lad dem ikke gøre det igen. Please.
Sist endret av Mod; 20-05-13 kl 22:44 Begrunnelse: Lenker
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Sammenhengen mellom binyrer og stoffskiftelidelser
Av Anne Ma i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-11-09, 12:09 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
En dansk Radiodoktor - helbred/sygdom artikler
Av Anisa i forumet Dr. Carsten Vagn-HansenSvar: 1Siste melding: 11-11-06, 17:08 -
Hva er addison? Hva er antistoffer?
Av lailabye i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 12Siste melding: 28-10-06, 10:13

Svar med sitat

Bokmerker