Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Addison`s sygdom?
Threaded View
-
02-12-09, 15:36 #2
Sv: Er Gunnda på vej mod Addison`s?
Du må være opmærksom på, at selv om du har lavt cortisol kan man sagtens opleve tegn på overdosering alligevel, hvis man har været behandlet (længe nok) med prednison-baserede lægemidler, hvorimod samme-styrke-behandling med hydrocortison ville indgå i kroppens omsætning så "naturligt" som kroppens eget cortisol - i dette tilfælde for lidt af det. Der cirkulerer jo "skæve" steroid-molekyler, som kroppen forsøger at deponere efter bedste evne, men da de jo ikke er bio-identiske med kroppens egne - kan det give bivirkninger, som overdoserings-lignende, selv om den totale dagsdose var lille. Selv ved Addison`s bruges prednison-lægemidler kun i nødstilfælde. Kan du (andre?) genkende noget på billedet?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Sammenhengen mellom binyrer og stoffskiftelidelser
Av Anne Ma i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-11-09, 12:09 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
En dansk Radiodoktor - helbred/sygdom artikler
Av Anisa i forumet Dr. Carsten Vagn-HansenSvar: 1Siste melding: 11-11-06, 17:08 -
Hva er addison? Hva er antistoffer?
Av lailabye i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 12Siste melding: 28-10-06, 10:13

Svar med sitat

Bokmerker