Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Threaded View
-
28-11-09, 22:12 #18
Sv: Fjernelse af den ene thyreoidealap
Jeg kan forstå av måten du spør på at du gjerne vil ha informasjon.
Den oficielle behandling bygger på en teori om at bare man tilfører kjertelhormonet T4, så vil det være nok for kroppen. Og kroppen vil ikke merke om dette er syntetisk eller naturlig.
De andre kjertelhormonene anser man altså for uviktige for en normalt liv.
Vi som har fått et bedre liv etter overgang til hormoner produsert fra grisens kjertel vet noe annet.....
Man skal jo få informasjon om sin sykdom og hvilken behandling som foreligger. Det gjorde ikke jeg.
Opp til i -80 årne var det kun hormoner fremstilt av grisekjertler den eneste behandling. De het Tyroider, feks Armour Thyroid eller feks. ERFA Thyroid som gjør et handelsfremstøt mot Europa i disse dager. Forsøk dette hvis du vil prøve.
I Norge skriver den almindelige lege ut dette på en spesiell resept som er noe mer omstendelig enn den almindelige. Det gjøres litt anderledes i Danmark.
Datidens fremstilling av Thyroid ga nok noe ustabil dose pr. tablett. Det ble iallfall brukt i det markedsfremstøt syntetindusetrien brukte for å overta markedet.
Idag er prduksjonsprosessen endret og produktene fremstår helt stabile og holdbare.
Thyroidet fremstår anderledes enn det syntetiske på innholdslisten.
Eltroxin og de andre syntetiske inneholder kun T4.
Tyroid inneholder alt en kjertel inneholder. T4 er 75% av kjertelens produksjon - T3 er 20% så er T2, T1 og Calsitonin det resterende.
Så vil jeg vel si at det enkleste er jo om du kan klare deg på den vedtatte behandling - og den er gratis. Tyroidbruk koster 3-6ooo om året.
Det er kun den bestående forskjellsbehandling av disse to alternativer som gjør at jeg anbefaler og prøve den vedtatte behandling først.
Jeg syns denne henger i en tynn tråd på det teoretiske plan, og mine erfaringer sier at for meg er det stor forskjell.
Så vil jeg absolutt ikke gjøre mine egne erfaringer allmenngyldige - vi er forskjellige.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker