Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Hybrid View
-
28-11-09, 22:03 #1
Sv: Fjernelse af den ene thyreoidealap
Sikke noget skidt, Pochahonta

Ved du om dine biskjoldbruskkirtler er alle bevaret og intakte efter operationen? Det er vigtigt at sikre sig et korrekt svar, mener jeg. Gerne snarest muligt.
For at tage det sidste først, er det bedst hvis du læser indlæg nr. 32 0g 33 i denne tråd. Der har jeg allerede svaret på lignende spørgsmål inkl. link videre til tråden "Armour til danskere", hvor jeg forklarer hvordan og hvorledes...
Det første, med den ny Eltroxin er vist klogt at prøve undgå fra starten. Søg her på forummet på Eltroxin og Euthyrox, og se hvad der dukker op. Du kan stille direkte krav til lægen og sige, at du, oven i et svært forløb efter operationen ikke har ressourcer at spændere på et usikkert lægemiddel. Du får sikkert at vide, at det er ikke sikkert det vil virke lige så skidt på dig, som det har virket på andre - men netop denne argumentation er du nødt til at skyde ned med, at det er hårdt nok i forvejen, selv uden lægemiddel, der er så behæftet med usikkerhed mht. tolerancen, at medmindre lægen kan garantere dig den rette virkning uden bivirkninger (du jo ikke ville kunne bedømme alligevel da du jo ingen tidligere erfaringer har med at være helt uden kirtel = nye søforklaringer fra læger) - skal han skaffe dig Euthyrox eller Levaxin og det kan ikke gå hurtigt nok.
Du er nødt at benytte dig af, at du endnu har rest-oveskud tilbage (selv om du ikke tror det nu), idet senere og på dårlig medicin kan din rest-energi rinde ud og du vil slet ikke magte at tage den kamp op med lægerne. Så det småhaster nu. Jeg ved ikke om Euhtyrox er nu blevet et lagervare eller man fortsat skal have en udleveringstilladelse til hver recept. Eller om Levaxin er lagervare... alt dette må din læge finde ud af i en fart, for ikke at være tvunget til at starte op på usikker medicinering.
Jo, det skrev jeg til Honeyhob i tråden Naturethroid/Westhtroid el Armour i Danmark?, men skal jeg være helt ærlig - tror jeg, at helvedet fryser til is før en dansk læge benytter denne mulighed til sin patient. Den danske Lægemiddelstyrelse (eller er det Sundhedsstyrelse?) sætter begrænsninger på den slags idet Styrelsen går 110% ind for syntetiske lægemidler til behandling af lavt stofskifte. Det er selvfølgelig fortsat lovligt at skrive en magistralrecept, men så er det fuld pris osv. Jeg tror dog ikke at du kan bevæge danske lægehjerter.... Dertil er deres "tro" på syntetisk levothyroxin kun alt for stærk og underdanig.
Du må tilkæmpe dig andet end Eltroxin og så må du tage det så roligt som muligt i tiden som kommer. Se om du ikke kan komme dig i det mindste nogenlunde og brug tiden på at lære, lære og atter lære om sygdommen. Det vil komme dig til gode i fremtiden, når/hvis du (evt.) erkender at du kan ikke blive frisk nok på den medicin du får i perioden fremover. Til den tid vil du lære så meget, at du bliver i stand til at træffe "alternative" beslutninger. Til den tid, forhåbentlig, kommer marked for Thyroid USP-lægemidler igen i ro. Det er det ikke nu, hvor forsyninger er kun alt for ustabile til at sikre en nyopereret, mener jeg.
Rigtig god bedring
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker