Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Tråd: Norsk Medisinaldepot AS
Threaded View
-
24-11-09, 17:55 #12
Sv: Norsk Medisinaldepot AS
Jeg fikk akkurat en mail fra NMD :
Vi har skaffet noe, men ikke nok til å dekke våre inneliggende ordrer.
Sist mandag fikk vi informasjon fra vår amerikanske leverandør om at det var leveringsproblemer for ERFA Thyroid også. Leveringsproblemene skyldes den enorme etterspørselen fra det amerikanske markedet.
Det er lite trolig at Norge blir prioritert ved en slik situasjon, slik at vi antageligvis kun vil få delleveringer i de neste månedene.
NMD beklager selvfølgelig dette på det sterkeste
---------------------------------------------------------------
Her går det jo frem at det iallfall i øyeblikket er markedssituasjonen som er årsaken til "tørken". Iallfall for ERFA.
Og det er vel en øyeblikkstolking som her legges til grunn.
Men hva har skapt vanskene ?
Situasjonen er jo at de store produsentene hadde store problemer med å levere tidligere i sommer. Hva det skyldes, er uklart (for meg).
Dagens situasjon er vel at det ikke bare kan skyldes økt etterspørsel, når markedet ikke dekkes av mer enn en av de tidligere aktører som forsynte markedet. Og denne ene var jo også av de minste.
Om jeg nå kan tolke dagens situasjon i det heletatt, vil dette endre seg i den nærmeste tid - fordi både RCL og Forest SIER at de snart har gang i produksjonen.
Disse skyldte jo i sin tid på svak råvaretilgang, noe jeg mener må være det reneste sprøyt.
Om dette skulle være riktig, er det nok også vanskelig å få privat import. Jeg vil anta at de store (gode) kundene vil få varer først ?
Dessverre kanskje, men det er vel slik ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Norsk Thyreoideaforbund og TSH
Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 33Siste melding: 17-09-10, 10:27 -
Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
Av Sonja Midtlien i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 16-02-09, 20:51 -
Norsk Thyroideaforbund og BTF
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 22Siste melding: 18-12-07, 20:19 -
Norsk litteratur om FT4 og FT3
Av marge i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 3Siste melding: 22-03-07, 11:22 -
Helseinformasjon på norsk
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 23-11-06, 00:42

Svar med sitat

Bokmerker