Side 11 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 101 til 110 av 119
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk

Sitat Opprinnelig skrevet av mojavi Vis post
    Jeg får ikke tak i legen før uti uka engang, men jeg lurer på....når jeg får overdoseringssymptomer 11 dager etter oppstart har jeg da ikke lavt stoffskifte ??????????
    Det kan muligens tyde på det, men jeg er ingen lege. Men det er mulig at kombinasjonen Levaxin og Lio ble for mye og at du derfor bare skulle startet med en liten dose Levaxin og sett hvor det bar i første omgang.

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Hei Mojavi!
    At det skal være så vanskelig å få snakke med Oftebro da.
    Jeg trodde han har timer for akutte spørsmål og det har jo du i aller høyeste grad.
    Det er nesten uansvarlig å bli satt på medisiner uten å få snakke med han
    med en gang noe oppstår.
    Kan godt hende Eirin har rett i det hun sier.
    Håper du får det bedre snart. Vondt å ha det sånn.

Vennlig hilsen hønemor
    Jeg har diagnosen ME, men tror ikke den forklarer alt. (fikk diagnosen for et år siden).
    Symptomene på ME og lavt stoffskifte er veldig like. Noen har jo begge deler.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Tja, jeg tar asvar jeg og kutter ut medisinene, jeg trodde jeg skulle dø på et tidspunkt her :(, det er vel bare psyket med meg likevel........

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Noen er svært, svært vare på oppstart og senere økning av medisiner, og din dose virker ALT for høy, som nevnt flere ganger.Jeg skjønner heller ikke hvorfor du har fått Liothyronin fra første dag.....
    (Jeg hadde en ikke målbar TSH og fT4 på 3,2 da jeg begynte,OG jeg begynte KUN på 25µg Levaxin...og gikk iallfall på den dosen i 6 uker før jeg økte...)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Å nei jeg mente ikke deg!! Jeg mente legen som har gitt deg medisinene.
    Beklager så mye men var helt sikker på at jeg skrev at jeg synes det var uansvarig av legen. Det er jo helt uutholdelig å måtte vente i flere dager før du får snakke med han. Håper det ble litt klarere nå

Vennlig hilsen hønemor
    Jeg har diagnosen ME, men tror ikke den forklarer alt. (fikk diagnosen for et år siden).
    Symptomene på ME og lavt stoffskifte er veldig like. Noen har jo begge deler.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av mojavi Vis post
    Jeg får ikke tak i legen før uti uka engang, men jeg lurer på....når jeg får overdoseringssymptomer 11 dager etter oppstart har jeg da ikke lavt stoffskifte?
    Det betyder blot, at du er blevet startet alt for højt, og som Gunnda også siger - undres jeg over, at du ikke er blevet sat til 25 mcg Levaxin i nogle uger først. Det synes jeg du udmærket kunne gøre idet dette kan næsten kun være bedre for dig end den dose, din krop ikke accepterer at blive udsat for uden at trappe ordentlig op først. Havde jeg været i samme situation, ville jeg gøre som Gunnda og Erin siger. Hold fast i håbet, selv om det synes umuligt lige nu.
    Sitat Opprinnelig skrevet av hønemor Vis post
    At det skal være så vanskelig å få snakke med Oftebro da. Jeg trodde han har timer for akutte spørsmål og det har jo du i aller høyeste grad. Det er nesten uansvarlig å bli satt på medisiner uten å få snakke med han med en gang noe oppstår.
    Du har ret Hønemor. Det kunne han have gjort bedre. I hans Pasientinformasjon og Pasienavtale for "Oftebro Helse AS" (Link) står der klart og tydeligt:

"Legen skal også være tilgjengelig pr tlf dersom pasienten har behov for veiledning i tidsrommet mellom konsultasjonene. Forandring av medisinering/behandlingsopplegg som ikke er foreskrevet av lege er på eget ansvar."

Det lyder klart som om lægen her har svigtet sin egen andel i aftalen med patienten, her mojavi, ved netop ikke at være tilgængelig for telefonkonsultation, hvorfor ansvaret faktisk falder tilbage på ham, mener jeg. Og dette siger jeg selv om jeg ellers selv er en stor fan af ham, som læge for hypothyreose-syge.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

sukk ja, ikke lett, jeg har fått beskjed om at dersom jeg opplever vesentlig ubehag så skal jeg kutte ut medisinene inntill jeg oppnår kontakt med Oftebro og det har jeg nå altså gjort. Jeg vet jo ikke jeg hva som normalt sett er opptrappingsplan for disse medisinene, men det virker jo som om alle hans pasienter får samme startdose uavnehgig av prøveresultater fordi dette er en prøvebehandling. Jeg føler jo at jeg ikke helt kan tro at jeg egentlig har lavt stoffskifte når jeg blir så dårlig av de medisinene jeg får desverre. Hønemor, jeg skjønte hva du mente men jeg mente altså at jeg selv tar ansvar og kutter ut medisinene når jeg ikke får tak i Oftebro. Noe annet ville jo være helt koko.
    Jeg har fremdeles høy puls og skjelver litt i kroppen og håper det gir seg snart, jeg vil heller være slapp og sliten enn å ha så høy puls som jeg har nå.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

kan man behandle overdoseringssymptomer med noe?????

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er nok ikke annet å gjøre enn å hoppe over dosen en dag og se om det hjelper. Kan nok også hoppe over flere hvis det mye, men forsøk en dag først.
    Levaxin har en halveringstid på ca. en uke i kroppen, så det tar tid.......

Tenk på at 150µg er en full dose som bare er nødvendig hvis kjertelen ikke virker i det heletatt.
    En dose på 25µg er faktisk nesten 20%.
    Mange får symptomer på lavt stoffskifte før kjertelen er 20% redusert.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

jeg har hoppet over fire doser nå.....men det kjennes akkurat like dan ut....:( Er lei meg for at dette ikke ble sånn som forventet og vanskelig når Oftebro bare har en time telefontid fordelt på alle sine pasienter en gang hver uke!!!

Side 11 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Hypotyreose type 2
    Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-13, 11:14
  2. Hypotyreose Type 2
    Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-10, 13:06
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 13:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn