Side 10 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 119
    Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Standard Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk

hvis dette vedvarer veldig lenge kommer jeg ikke til å klare medisinene, sukk.
    det er helt forferdelig....forsvinner ikke hormonene relativt fort ut av kroppen da??? merkelig at man skal kjenne seg så dårlig ni timer etter inntak av medisiner......Nå har det gått 11 timer og jeg begynner å føle meg litt bedre, heldigvis, hjertet slår roligere nå

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av hønemor Vis post
    Kanskje det har noe med hva du spiser å gjøre?
    Ja, hvad plejer du at spise? Hvad er dine foretrukne fødevarer? Eller overholder du Oftebro-kosten 100%
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

jeg spiser annenhver time, karbohydratfattig kost, proteinbrød, salat, kylling, normal middag men mindre porsjon av det familien spiser, har kanskje slurvet litt og fått i meg noe søtningsstoff og når jeg har vært dårlig har jeg forsøkt å spise en sjokoladebit for å se om jeg blir bedre av det.....

har overholdt oftebrodietten så godt som det er mulig, nå spiste jeg for en time siden igjen og nå føler jeg meg dårlig og urolig igjen.....pulsen går for fort, jeg svetter og er kvalm,......

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Kan det være et forsøk verdt å kutte ut et par dager for å se om plagene dine da forsvinner.
    Nå er jo t4 en tablett som vi tross alt vanligvis bare tar en gang pr døgn, så henger jo i -i mange timer.
    Du kan da kanskje begynne igjen på bare halve dosen en 2-3 uker i allfall, slik at kroppen din bare får veldig lav dose til å venne seg til på--og går ikke det heller, er du kanskje av dem som rett og slett blir verre av Levaxin?!(og evnt. må vurdere en annen tyroksinkilde).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Slik jeg har forstått det har du startet med behandling med både Lio og Levaxin med stoffskifteprøver innenfor "normalen"? Hvis jeg ikke har misforstått noe så kan det se ut til, som jeg tidligere har nevnt, at du får hypersymptomer pga av medisinering.

Om dette er forbigående eller ikke er umulig å forutsi. Det er ikke uvanlig å oppleve hypersymptomer ved oppstart eller økning. Det er dette vi justerer doser etter. Jeg har selv opplevd hypersymptomer uttallige ganger og det er svært ubehagelig. Jeg føler med deg.

Hvis ikke dette roer seg over helgen, er min anbefaling at du får tatt stoffskifteprøver hos legen for å få avklart hvordan Lio og Levaxin har påvirket blodverdiene til nå.

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Veldig vanskelig å råde deg til hva du skal gjøre, men hvis jeg var deg ville jeg kontaktet Oftebro ganske snart.
    Du skal ikke gå rundt å føle deg så dårlig så noe er galt tenker jeg.
    Jeg vil råde deg til å slutte med medisinen til du har snakket med Oftebro.
    Når du ringer til han da så er det akutt hjelp og det synes jeg han bør gi
    til sine pasienter.
    Håper virkelig at noen her kan gi deg noen gode råd.
    Jeg forstår at du sliter og skjønner at noe er galt.
    Jeg tenker på deg og håper noen her kan hjelpe deg og gi deg noen gode råd.
    Her inne har de så mye kunnskap og akkurat nå skulle jeg onske at jeg var en av dem.
    Så nå håper jeg bare at enten Anisa eller n`Finn kan klare å finne ut av dette.

Vennlig hilsen hønemor
    Jeg har diagnosen ME, men tror ikke den forklarer alt. (fikk diagnosen for et år siden).
    Symptomene på ME og lavt stoffskifte er veldig like. Noen har jo begge deler.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Og så tenker jeg på en ting til...er det ikke et forsøk å kun ta Levaxin til å begynne med? For mange, ja, kanslje de fleste er det faktisk nok, bare en kommer på riktig dose. Levothyroninen er 4 ganger så potent, så den dosen er faktisk like kraftig nesten som den du får fra t4. Jeg ville kutte helt ut et par dager, som sagt, og så begynne med en liiten dose, ikke mer enn 25µg Levaxin...til kroppen din venner seg til tilskudd.
    Levo. begynner en jo ofte med hvis en ikke klarer konvertere nok t3 fra t4, og det tar tid før evnt. vil statuere seg.
    Ellers sikkert lurt kontakte legen som har foreskrevet dette.
    (Det virker som du kan ha overdoseringsymptom)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

ubehaget bare øker på....nå er pulsen skyhøy, bare jeg beveger meg over gulvet hjemme haar jeg 150 i puls....var ute en liten tur og gikk og da trodde jeg at jeg skulle kveles fordi jeg ikke fikk puste. Jeg kutter ut å ta medisinene i dag så får jeg kontakte legen igjen og høre hvordan jeg skal gripe dette an.....

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Jeg håper du har fått snakket med din lege mojavi for nå er det ingen særlig tvil om at du er overdosert. Heldigvis roer dette seg relativt raskt når du enten trapper ned eller slutter å tilføre stoffskiftemedisin. God bedring!

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Jeg får ikke tak i legen før uti uka engang, men jeg lurer på....når jeg får overdoseringssymptomer 11 dager etter oppstart har jeg da ikke lavt stoffskifte ??????????

Side 10 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Hypotyreose type 2
    Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-13, 11:14
  2. Hypotyreose Type 2
    Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-10, 13:06
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 13:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn