Hei

Jeg har inntrykk av at glemskhet og konsentrasjonsvansker er veldig vanlig ved Hashimoto, spesielt når man ikke har høy nok dose. Det samme med ekstrem trøtthet i perioder, det virker som man bare går tom og ikke kan gjøre annet enn å sove.

Jeg har følt meg bedre i perioder men med en gang f4 synker så er jeg helt ute å kjøre...

Har opplevd å skulle hente datteren min, men når jeg har kjørt avgårde så husker jeg plutselig ikke hvor jeg skal. Har kjørt forbi dit jeg skulle og har måttet stoppe opp for å tenke før jeg har husket det igjen... Så er det bare å snu og kjøre tilbake...

Har satt meg inn i feil bil etter at jeg har vært på butikken og handlet, og ikke skjønt det før jeg har slitt med å få inn nøkkelen Pinlig! Men jeg prøver å le av det

Det er mange, mange flere episoder og jeg vet at det er mange som sliter med dette. Jeg har blant annet 2 søstre og moren min som har samme diagnose og problemer.

Tror derfor ikke du trenger å ha noen andre sykdommer som for eks. ADHD, jeg har lurt på om jeg har Alzheimer i mine verste perioder men har slått meg til ro med at det nok er lavt stoffskifte

Jeg bruker hjelpemidler som kalender på pc og tlf og i tillegg så har jeg alltid med meg lapp med hva jeg skal gjøre eller handle. Dette begynte jeg med etter at jeg har glemt så mange tannlegetimer, helsestasjon med datteren min osv. at jeg bare måtte. Pinlig å stadig få telefon om manglende oppmøte. På jobb er jeg veldig bestemt på å gjøre ferdig en ting om gangen. Lager meg ofte arbeidsplaner tidlig på dagen om hva som skal gjøre og ved nye beskjeder eller lignende så må de på lista ellers er de ute av verden for meg.

Jeg vet ikke om mitt svar er til hjelp for deg, men slik er mine erfaringer og slik prøver jeg å takle min hverdag