Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
22-11-09, 10:37 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
HPA-aksen....ja: Hypotalamus-hypofyaen-binyrene.
Mitt inntrykk er at det er den endokrinologene går etter, og er den ok, så er vi friske. TROR den slår ut først ved ALVORLIG mangler= ADDISON og CUSHING. Vår ACTH er ofte mormal selv om kortisolnivået ER LAVT!!
NOE av vårt problem er at ACTH er innen normalen selv on kortisolnivået vårt er lavt.
Er vel en av grunnene til at legene her til lands kun ser på akser, og ofte bare en og en.(Det er det fastlegene er lært opp etter også--de ulike aksene har de hørt om). Hørt om flere som er blitt møtt med at når aksen/e er tilsynelatande normale, ER pasienten frisk!!!
Vigdis ...få legen din til å dokumentere utgiftene dine, og søk på grunnstønad eller hjelpestønad. Tror bare en av dem eksisterer i dag...forsøket verdt?!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker