Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
21-11-09, 18:15 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg har ikke hatt TSH i det hele tatt siden jeg begynte på Armour. Men jeg tror at legens tanke er å starte forsiktig, øke forsiktig. Fordi de to kjertlene står i et visst "samarbeid" med hverandre (som alle kjerteler i kroppen er). Skal til ham på mandag, tar med dine fine refleksjoner videre, n`Finn. Han er vant til meg nå, kommer, med en bunke papir hver gang... Tusen spørsmål.
Å ja, jeg må høyere opp! og fortere enn svint! Hvis han vil seigpine meg, er jeg ikke med. Jeg vil jo anta at ved å følge STTM bokas råd om å starte på 1 grain, etter å ha gått på 3,5 -4 grain, var det det verste råkjøret jeg kunne utsette hjertet (som han passer grundig på) for, eller binyrebarken, thyroidea eller noen annen kjertel.
Jeg er bare veldig glad jeg fikk den tanken i hodet om å poste en PM til Anisa på torsdag. Jeg sa til mannen min at neste steg nå er ulebilen, jeg følte meg virkelig på skråplanet.Og da jeg skrev, forsto jeg at jeg var hypo. Grundig og! Og den 1/4 grainet jeg tok, den forandret alt!
Så ja, neste uke skal jeg øke mer, får heller krangle litt, eller si at nå følger jeg kroppen min. Og nå har det gått for sakte, for lenge!
En helt annen ting (kanskje det burde stå et annet sted, Teknik-Team?):
Hentet ut 3 x 50, 5 mg Cortef på apoteket i dag. Mannen min er god på regning, vi fant ut at ett år på dosen jeg har nå 20 mg, vil bety en utgift på 7 000 kr eller mer.
Apotekeren mente at jeg kan få det på hvit resept http://www.nav.no/page?id=376 Da betaler jeg i såfall 10 % av beløpet. Og jeg må ha mer enn 1 600 kr i utgifter på preparatet pr år.
"Det stilles ikke spesielle krav til diagnose eller behandlingens varighet. Hovedreglen sier at medisinen må være:
Registrert i Norge
Reseptpliktig
Skrevet ut av lege"
Den er jo ikke registrert i Norge. Men det står hovedregel, og det betyr kanskje at det kan avvikes? Så hvis vi, gutter og jenter, har leger som er skikkelig gode på argumentasjonsrekka, så er det kanskje mulig. 7 000 kr er veldig mye penger for meg i allefall.
Kanskje kan det prøve si forhold til ERFA Thyroid/Armour/Westroid også? Har noen forsøkt?
Uansett, hvit resept er viktig å vite om!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-11-09, 08:48 #2
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Når det gjelder å få fefundert utgifter på medisin, tror jeg det ikke er nok at fastlegen skriver ut resept/reg,fritak. De (NAV) krever at det må være en spesialist...i vårt tilfelle en endokrinolog (THYROID)...Cortef er vel nok med en indremedisinere, muligens, De godtar iallfall ikke "vanlige" leger! Dessverre.
Når det gjelder Thyroid mener jeg n, Finn har søkt, men fått avslag?
Vi betaler da sannelig våre skatter og avgifter, så hvor er rettferdigheten når vi trenger noe annet enn det som selges over disk på apoteket.
Jeg føler jo vi blir straffa i dobbelt mon.....
Det er en mulighet, og det er å søke om ekstra særfradrag på ligninga pga.
store medisinutgifter.
Der har jeg en følelse av at noen saksbehandlere godtar det, andre godtar KUN det som er offisielt godkjent medisin i Norge. Men du kan jo prøve!! Likhet for loven er det ikke her heller.....!)
Og- når jeg føler jeg har noe å bidra med som mulig kan være til hjelp, gjør jeg selvfølgelig det.
Jeg kan nevne at i løpet av de to siste ukene har jeg trappa ned på Cortef(ja, bruker det nå), med tilsammen 7,5 mg(jeg har jo gått på "tilskudd så
lenge"). Resultat....morgentempr. har rast ned 4/10.....
Jeg har mye bedre utslag mht. tempr.-regulering med kortisontilskudd framfor stoffskiftemedisin. Erfart det maange ganger!!).
Men av og til" må "jeg prøve, for håper jo å kunne hoppe av denne karusellen en dag--HÅPER.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker