Mickel Therapy ® er et banebrydende og yderst effektiv ny behandling af kronisk træthedssyndrom (CFS) / Myalgic Encephalomyelitis (ME) og fibromyalgi (FMA) gennem at støtte og "tale hypothalamus til ro".

Udviklet af UK-læge, Dr. David Mickel. Behandlingen indebærer ingen medicin, kost ændring, kosttilskud eller psykoterapi af enhver slags - Mickel Therapy er en helt unik tilgang i en genre alle sine egne. Behandlingen omfatter en serie på 1 times seancer/konsultationer hvor patienterne lærer om symptomer, hvorfor man får symptomer og - helt afgørende, hvordan man arbejder med dem for at genvinde sit helbred.

Vi ved, at begrebet "samtaleterapi" lyder måske usandsynligt, men den rapporterede succesrate taler for sig selv. Til dato har over 2000 mennesker med succes anvendt redskaber og teknikker udviklet ved hjælp af Mickel Therapy."

Uden at jeg kan bedømme Mickel Therapy`s effekt på CFS, ME og Fibromyalgia, idet jeg kender til disse sygdomme kun overfladisk - mener jeg dog, at den mentale træning som følger med Mickel Therapy - vil afgjort have en velgørende effekt på binyrene - min personlig kæphest.