Du Pling - fryser du, og har du vondt i armer og bein, og dirrer litt innvendig og skjelver på hendene? I såfall tipper jeg at du får for mye Liothyronin. Du nevner jo at du har en slags sykdomsfølelse, nesten som å brygge på en influensa. Og det dukket altså opp nå etter at du startet på medisin?

Det var slik jeg fikk det ihvertfall, etter drøyt 2 uker på 10 mcg Liothyronin, tatt til frokost. Det var en ekkel opplevelse, og jeg skjønte fort hva det var. Jeg kuttet ut Lio i ca 2 uker før jeg så startet opp igjen med halv dose ( det passet å holde opp så lenge fordi vi skulle reise bort en uke). 5 mcg tåler jeg helt fint, og har fått det mye bedre "i hodet". Jeg var helt utladet mentalt, følte meg helt frakoblet det daglige liv. Men nå begynner det å hjelpe på. Jeg skal nå snart øke til 10 mcg igjen, men da ta det fordelt på to doser pr dag. Håper jeg tåler det!

Jeg har forstått det slik at noen er ekstra følsomme mot T3-tilskudd, og jeg tror at jeg hører til blant dem. Så du må nok bare være tålmodig og prøve deg fram, som noen sier. Vi er jo så utrolig forskjellige. Noen tåler høye doser, og noen tåler knapt noen ting. Men det er ihvertfall sikkert at det må startes på lave doser, og så øke forsiktig til man føler at DER passer det å ligge!
Mitt råd er å kutte Liothyronin en ukes ti til det er helt ute av kroppen, og så starte forsiktig opp igjen. Tror 20 mcg er for mye å starte på om du er følsom.