Viser søkeresultater 1 til 10 av 24

Threaded View

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    72

Standard Sv: D-vitamin og blodprøver

Takk for lenken! Veldig nyttig, og veldig trist egentlig . Jeg har "alle" tegn på at det er noe galt med parathyroidea:

* Målt lavt blodkalsium mange ganger, fikk intravenøs kalsium på sykehuset på grunn av lave verdier.

* Har hatt høye fosforverdier. Tegne på for lavt kalsium

* Har mange av symptomene som blir nevt

* Innenfor normalen med i det lave sjiktet med PTH til tross for lite kalsium i blodet.

Grunnen til at jeg blir litt trist av dete er at all denne informasjonen har legen(e) mine hatt. Ingen har gjort noe med det til tross for at jeg har kommet igjen og igjen og klaget på utmattelse, kramper, vondt i muskler og depresjon. Og at blodprøvene viste for lavt kalsium. Og dette er et kjent problem hos pasienter som har operert bort kjertelen.

Nå skal jeg spise D-vitamin og kalsiumtabletter etter "ordre" fra legen på Balder. Det er jo slik man behandler kalsiummangel. Men jeg ville egentlig gjerne hatt en lege som var ekspert på parathyroidearelaterte sykdommer til å se på saken. Men finnes det? Gidder ikke gå til tilfeldige endokrinologer i hvertfall. Det har jeg prøvd angående stoffskifteproblemene uten at det har ført annet en negative ting med seg.

Men kanskje noen har noen å anbefale?
    Sist endret av Dahlia; 12-11-09 kl 13:01 Begrunnelse: skriveleif

Lignende tråder

1. B12-vitamin
    Av nora i forumet B-vitaminer
    Svar: 128
    Siste melding: 01-12-11, 18:13
  2. D-vitamin..........
    Av Tiffen i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 18-11-08, 13:05
  3. B6 vitamin