Viser søkeresultater 1 til 10 av 37

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Norsk Medisinaldepot AS

Fikk mail fra en på NMD - antaglig sendr hjemmefra :

Hei Finn

Jeg vet ikke hvilket apotek dere har spesialbestilt gjennom, men det kom en stor sending fra USA i dag og jeg vet at det var bokser med Erfa med i den.
    Kan være at det kommer til apoteket på onsdag.....men som sagt har jeg ikke tilgang til systemene hjemmefra og vet ikke om dine bestillinger er blant de ankomne.

Fortsatt god kveld
    Mvh

Kan jo være lys i tunnellen dette
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Kan jo være lys i tunnellen dette
    Ja, DET er det! Vi må ha troen! Jeg skal sjekke i morgen!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

YES!

Nå hentet jeg nettopp min boks med Erfa på Vitus-apoteket ved jernbanetorget!
    En stor boks med 500 tabletter, 125 mg!

Fikk med meg boksen uten å betale da de ikke hadde fastsatt prisen - de skulle sende meg faktura.

De hadde visst tatt inn tre bokser til. Jeg prøvde å oppfordre til at de måtte ta inn mer!

Av ren nysgjerrighet forsøkte jeg akkurat å dele en tablett, de er jo store. Det gikk bare sånn delvis bra, ble mange små biter. Så jeg får skaffe meg tabletter som har lavere styrke også, tror jeg. For å findosere.

Skuldrene mine er senket flere cm!

Rufus!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Ååå så bra.

Men erfa hadde en tid i høst noen problemer med å etterkomme alle bestillinger til USA og sendte ut mindre enn 500 om gangen en kort periode.

Tipper de synes det er mer rasjonelt å pakke og sende 500 om gangen (mindre paperwork, og pasientantallet er jo den samme så man rasjonaliserer ordrebehandlingen) og de sa at de visste om mangelen ett år i forveien.

American laboratories stoppet jo også produksjonen av pulver en periode i år fordi de ble pålagt av myndighetene å bygge om anlegget, de måtte gjenvinne løsemidlene. (for forklaring på løsemidler, se dokumentene på hypomaarniethappy hvor de beskriver prosessen i detalj)

Så jeg må avkrefte at FDA har all skylda. De bare stoppet Time Caps og Major. Men noe rart er på gang i firmaet Forest, og Forest stoppet også produksjonen ved en annen anledning, og de enten går konk eller blir solgt, mer sannsynlig det siste, ifølge rykter. FDA har ikke sagt til Forest at de må stoppe produksjone, og de nekter for at de har gjort det også.

Håper norsk medisinaldepot skjønner det med Erfa Thyroid.
    Skaff resepter og bestill.

Har Balderklinikken skjønt at det heter Thyroid fra Kanada nå?

Og, apotekene og medisinaldepotet må også lære seg at medisinen heter Thyroid, enten den kommer fra Erfa eller RLC eller andre. Oftest er de byttbare. (med mindre noen er allergiske mot et fyllstoff)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Angående spørsmålet ditt om apoteket kan bytte legemiddel, så er ordningen slik at det er Statens Legemiddelverk som godkjenner hvilke legemidler som er "byttbare". Denne ordningen gjelder ikke for legemidler som ikke er registrert i Norge. Når lege skriver resept på legemidler som ikke har markedsføringstillatelse har legen et spesielt ansvar i forbindelse med bruk av legemidlet. Derfor kan ikke apoteket uten videre bytte preparat. I en slik situasjon vil nok likevel legen ha forståelse for situasjonen og være villig til å endre dette. Apoteket må i alle tilfeller ta kontakt med lege!!

Mailen fikk jeg fra en kjent Apotek kjede for litt siden.

Men som jeg skrev - dere bruker jo ikk eordet Thyroid engang..................
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
    Av Sonja Midtlien i forumet Biblioteket
    Svar: 0
    Siste melding: 16-02-09, 20:51
  3. Norsk Thyroideaforbund og BTF
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 22
    Siste melding: 18-12-07, 20:19
  4. Norsk litteratur om FT4 og FT3
    Av marge i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 3
    Siste melding: 22-03-07, 11:22
  5. Helseinformasjon på norsk
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 23-11-06, 00:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker