Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 37
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Norsk Medisinaldepot AS

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jeg hadde jo mailkontakt med sjefen for ERFA Dr.Henri Knafo, men han svarer ikke mer.
    Forsikrer at jeg har vært høfflig (av og til er jeg faktisk istand til å være det - en peroide)
    Jeg hadde også mailkontakt med ham rundt 23. oktober. Da sa han at det var mulig å bestille deres Thyroid-produkt ved å levere resepten til et apotek som igjen kunne kontakte dem slik at de kunne sende medisinen til apoteket. Men det er vel ikke slik det fungerer her, så det blir vel umulig.

Han sa også at de jobbet med å gjøre tilgangen til deres produkt enklere i Skandinavia. Han nevnte ikke noe om svineinfluensa eller problemer med tilgang på Erfa Desiccated Thyroid.

23. oktober fra RLC Labs:
    De jobber hardt for å skaffe tabletter til alle bestillingene. Nature-Throid 1 grain tilgjengelige for "utshipping" i midten/slutten av november. Så vil de andre styrkene følge.
    Så sier han at det er mulig å bestille hos Clark's Profile Pharmacy. Kopi av resept må faxes dit. Hvis det er interessant for noen å prøve, si i fra, så oppgir jeg resten av infoen.

NB: dette er skrevet av representanter for firmaene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Norsk Medisinaldepot AS

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Skal vi møte opp hos våre leger, be dem ringe rundt til rådende myndigheter, være desperate? det er vi jo allerede? Kontakte aviser i flokk og følge?
    Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Jeg snakket med tv2 i sted. De hadde ikke folk der nå som kunne høre på historien, men de var interessert og ba meg sende en mail. Noen flere som melder seg? Vi bør kontakte VG i hvert fall. Eller en annen avis. Forslag?
    Desværre ingen forslag. Efter mange år på nettet blandt stofskiftesyge tør jeg sige, at stofskiftepatienterne er en af de mest sløve patientgrupper til at kæmpe for sig selv. Det ligger i sygdommens natur, at initiativ og foretagsomhed samt evnen til konstruktiv tankevirksomhed forsvinder og med alle de mange nedbrudte stofskifte-vrag, som putter sig i hjemmene i deres sofaer og har det ad h... til - kommer der ikke mange frem for at kæmpe for sig selv og andre. Lægerne har frit spil og det har politikere også.

Det norske Thyreoideaforbund er jo også gået i samarbejde med den Synthroid-orienterede amerikanske patientorganisation, der er sponsoreret af medicinalindustrien og kæmper for netop at fremme det syntetiske levothyroxin over alt, hjulpet til af flere lægeforeninger - så her kan de norske "armour-patienter" ej heller regne med nogen hjælp. Nora har før skrevet en del om det, så vidt jeg husker.

Det er omsonst at håbe på, at en lille flok norske syge kan få ændret verdenssituationen. Det kan de lige så godt opgive på forhånd!

Hvad der er dog vældig interessant og måske kan fange mediernes interesse er - hvorfor i alverden fremstiller Norge ikke sin egen Thyroid-medicin? Det gør f.eks. Holland og mange andre lande!

Danskerne eksporterer hvert år medicin-råstof fra så mange som 24 MILLIONER grise-kirtler! Hvorfor må det ikke bruges i Skandinavien til norske, svenske og danske stofskiftesyge? Skide influensa-vaccine har de skandinaviske lande råd og forstand til, men ikke til stofskiftemedicin, som virker?

n`Finn skriver i tråden Hvorfor kan de ikke lage Thyroid selv i Norge?:

"Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
    De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
    Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig...."
    Læs mere...

Jeg tror, at den bedste vinkel på denne sag er ikke klager til tv og aviser over at Armour Thyroid mangler ude i verden eller at Norsk Medisinaldepot ikke kan finde ud af at skaffe erstatning (eller forhindres i det), men netop at slå på dette, ellers meget vigtige spørgsmål: Hvorfor i alverden må Norge ikke have sin egen apotekerproduktion af Thyroid-medicin?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Du skriver at Holland produserer egen tyroksin. Hvis de gjør det så er det ikke tomt da. Nå skjønner jeg ingenting!
    Da skulle man jo få tak i dette i Holland? Kan du forklaremeg dette? Nå synes jeg alt bare er surr.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Er nokså ille at de som utgir seg for å være, og i utgangspunktet bør være seriøse skylder på svineinfluensaen,ja.
    Det er jo det medisinske myndigheter understreker --nettopp at det IKKE smitter den vegen.("noen" må møte seg selv i døra). Trist at det kom med "svin" i navnet--kunne spart mye forvirring der.
    Det må være økonomiske, politiske, markeds...årsaker som virker her.
    "Mafia" av et eller annet slag?
    Er jo skikkelig alvorlig dette, for involverer, ja hvor mange...??!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Du skriver at Holland produserer egen tyroksin. Hvis de gjør det så er det ikke tomt da. Nå skjønner jeg ingenting!
    Da skulle man jo få tak i dette i Holland? Kan du forklaremeg dette? Nå synes jeg alt bare er surr.
    Fordi det er ikke tomt for råstof i verden. Der er ikke mindre råstof nu end det var før. Faktisk burde der være meget mere råstof til rådighed nu, hvor Time-Cap Labs og Forrest ikke fremstiller Armour mere. Medmindre "nogen" køber ind og destruerer for at skabe medicinmangel, men det håber jeg bare er en syg tanke, selv om jeg læste desperate folk skriver det flere steder på nettet, i forsøg på at finde en eller anden "logisk" forklaring. Danske grisekirtler fra Biofac kommer af sted ud i verden som de plejer. Alle 24-25 millioner om året.... Men spørg mig ikke hvor de bliver af. De apotekfremstilte mediciner er først og fremmest til landernes eget forbrug, som det desværre fremgår af dette indlæg med en historie fra Erfas eget belgiske land.

Det er til dels logisk, at i tynde tider forsøger landernes egne apoteker at sikre egne borgere først. Men så må du hellere spørge om, hvorfor må norske Kragerø Tablettproduksjon IKKE fremstille Thyroid-medicinen til nordmænd? Eller hvorfor Sverige er stoppet for nogle år siden med at fremstille svensk Thyroid?

Med hensyn til den såkaldte "råstofmangel" skriver en svensker på dette link, at han har modtaget svar fra Erfa Canada: "We do not have any problems with shortages. Our product is approved by Canadian health authorities and is under strict supervision. KD Pharma in Sweden can contact us if they need to do so and it will be our pleasure to serve them." Svaret dateres d. 22. oktober 2009. Hvis svenske KD Pharma inviteres til at kontakte Erfa, kan Norsk Medisinaldepot vist også, eller hur? Hvem lyver så og hvorfor?
    Sist endret av Anisa; 09-11-09 kl 21:02 Begrunnelse: Link tilføjet
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Fikk mail fra Apotek1 :
    Hei Finn.
    Det er foreløpig ikke noe nytt om hvilke produkt vi får tak i igjen etter hvert, dessverre!

Angående spørsmålet ditt om apoteket kan bytte legemiddel, så er ordningen slik at det er Statens Legemiddelverk som godkjenner hvilke legemidler som er "byttbare". Denne ordningen gjelder ikke for legemidler som ikke er registrert i Norge. Når lege skriver resept på legemidler som ikke har markedsføringstillatelse har legen et spesielt ansvar i forbindelse med bruk av legemidlet. Derfor kan ikke apoteket uten videre bytte preparat. I en slik situasjon vil nok likevel legen ha forståelse for situasjonen og være villig til å endre dette. Apoteket må i alle tilfeller ta kontakt med lege!!

Så håper vi at situasjonen ordner seg fortere enn forventet. Vi har fått flere henvendelser og jobber som sagt med saken.

Sådaså........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Fikk mail fra en på NMD - antaglig sendr hjemmefra :

Hei Finn

Jeg vet ikke hvilket apotek dere har spesialbestilt gjennom, men det kom en stor sending fra USA i dag og jeg vet at det var bokser med Erfa med i den.
    Kan være at det kommer til apoteket på onsdag.....men som sagt har jeg ikke tilgang til systemene hjemmefra og vet ikke om dine bestillinger er blant de ankomne.

Fortsatt god kveld
    Mvh

Kan jo være lys i tunnellen dette
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Kan jo være lys i tunnellen dette
    Ja, DET er det! Vi må ha troen! Jeg skal sjekke i morgen!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

YES!

Nå hentet jeg nettopp min boks med Erfa på Vitus-apoteket ved jernbanetorget!
    En stor boks med 500 tabletter, 125 mg!

Fikk med meg boksen uten å betale da de ikke hadde fastsatt prisen - de skulle sende meg faktura.

De hadde visst tatt inn tre bokser til. Jeg prøvde å oppfordre til at de måtte ta inn mer!

Av ren nysgjerrighet forsøkte jeg akkurat å dele en tablett, de er jo store. Det gikk bare sånn delvis bra, ble mange små biter. Så jeg får skaffe meg tabletter som har lavere styrke også, tror jeg. For å findosere.

Skuldrene mine er senket flere cm!

Rufus!

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid

Nå er alt bare rot! Jeg leser forskjellige ting her, og apoteket sier forskjellige ting!

Apotek1 i Grensen har taklet dette dårlig. I begynnelse visste de ingenting, og de skjønte ingenting.
    Så fikk jeg forståelsen av at NMD leverte til dem. Hun som jobbet der snakket også om NMD. Og de sier de har bestilt. Jeg tror ikke de har bestilt noe i det hele tatt! Hvertfall ikke fra ERFA. Apotek1 i grensen går og venter på Armour.

Så finner jeg ut at NMD er ikke en leverandør Apotek1 bruker. De bruker Apokjeden.
    Leverte resep der for et par dager siden og ringte i dag for å høre om de visste noe mer. Men neida! De klarer ikke. Jeg sa de burde følge opp saken bedre og finne på et eller annet for å skaffe dette siden det er så mange som bruker akkurat dette apoteket til å få Armour o.l. Noe så tafatt!

Så ringte jeg Vitus på Jernbanetorvet. Joda, de hadde levert ut ERFA thyroid allerede, og hun skulle skaffe meg - ikke noe problem.
    Hun sa også at dette bestilles individuelt fra NMD. Hun sa at NMD bestiller ettersom de får inn enkeltbestillinger, altså NMD har ikke dette på lager, derfor tar det to uker.

Så nå har jeg vel fått alle versjoner det går an å få.

Hvis nå faktisk Jernbanetorvet skaffer dette, kommer jeg til å si til dem at fra nå av bestiller jeg kun gjennom dem. Kommer også til å si til sjefen for Apotek 1 at jeg kommer ikke til å bruke dem lenger.
    Håper flere gjør det samme hvis det er sånn at de ikke kan skaffe, men at Vitus kan.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
    Av Sonja Midtlien i forumet Biblioteket
    Svar: 0
    Siste melding: 16-02-09, 20:51
  3. Norsk Thyroideaforbund og BTF
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 22
    Siste melding: 18-12-07, 20:19
  4. Norsk litteratur om FT4 og FT3
    Av marge i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 3
    Siste melding: 22-03-07, 11:22
  5. Helseinformasjon på norsk
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 23-11-06, 00:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker