Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Skal vi møte opp hos våre leger, be dem ringe rundt til rådende myndigheter, være desperate? det er vi jo allerede? Kontakte aviser i flokk og følge?
Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
Jeg snakket med tv2 i sted. De hadde ikke folk der nå som kunne høre på historien, men de var interessert og ba meg sende en mail. Noen flere som melder seg? Vi bør kontakte VG i hvert fall. Eller en annen avis. Forslag?
Desværre ingen forslag. Efter mange år på nettet blandt stofskiftesyge tør jeg sige, at stofskiftepatienterne er en af de mest sløve patientgrupper til at kæmpe for sig selv. Det ligger i sygdommens natur, at initiativ og foretagsomhed samt evnen til konstruktiv tankevirksomhed forsvinder og med alle de mange nedbrudte stofskifte-vrag, som putter sig i hjemmene i deres sofaer og har det ad h... til - kommer der ikke mange frem for at kæmpe for sig selv og andre. Lægerne har frit spil og det har politikere også.

Det norske Thyreoideaforbund er jo også gået i samarbejde med den Synthroid-orienterede amerikanske patientorganisation, der er sponsoreret af medicinalindustrien og kæmper for netop at fremme det syntetiske levothyroxin over alt, hjulpet til af flere lægeforeninger - så her kan de norske "armour-patienter" ej heller regne med nogen hjælp. Nora har før skrevet en del om det, så vidt jeg husker.

Det er omsonst at håbe på, at en lille flok norske syge kan få ændret verdenssituationen. Det kan de lige så godt opgive på forhånd!

Hvad der er dog vældig interessant og måske kan fange mediernes interesse er - hvorfor i alverden fremstiller Norge ikke sin egen Thyroid-medicin? Det gør f.eks. Holland og mange andre lande!

Danskerne eksporterer hvert år medicin-råstof fra så mange som 24 MILLIONER grise-kirtler! Hvorfor må det ikke bruges i Skandinavien til norske, svenske og danske stofskiftesyge? Skide influensa-vaccine har de skandinaviske lande råd og forstand til, men ikke til stofskiftemedicin, som virker?

n`Finn skriver i tråden Hvorfor kan de ikke lage Thyroid selv i Norge?:

"Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig...."
Læs mere...

Jeg tror, at den bedste vinkel på denne sag er ikke klager til tv og aviser over at Armour Thyroid mangler ude i verden eller at Norsk Medisinaldepot ikke kan finde ud af at skaffe erstatning (eller forhindres i det), men netop at slå på dette, ellers meget vigtige spørgsmål: Hvorfor i alverden må Norge ikke have sin egen apotekerproduktion af Thyroid-medicin?