Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Tråd: Norsk Medisinaldepot AS
Hybrid View
-
09-11-09, 15:47 #1
Sv: Norsk Medisinaldepot AS
Kom hjem fra apoteket i Grensen nå.
Jeg hadde med resept på ERFA thyroid.
De kan ikke levere.
Hun hadde sjekket opp saken i dag, fordi jeg har ringt så mange ganger.
Hun sa at leverandøren (NMD) kunne fortelle at ERFA har problemer med å skaffe thyroid pga. svineinfluensaen.
Altså: ERFA kan ikke levere thyroid!
Nå har jeg hørt så mye forskjellig. Synes det er dårlig at Norsk medisinaldepot ikke klarer å vite om det kommer eller ikke. De visste tydeligvis ikke at ERFA ikke kan levere. Men det er bare det jeg har hørt da...
Noen som vet noe annet?
-
09-11-09, 16:33 #2
Jeg syns det verserer rykter som på den verste børsen i denne saken.
Så jeg trur ikke på NOEN av dem.
Det er noe annet som ligger bak, og det skulle ikke forundre meg om det har med penger å gjøre
Jeg hadde jo mailkontakt med sjefen for ERFA Dr.Henri Knafo, men han svarer ikke mer.
Forsikrer at jeg har vært høfflig (av og til er jeg faktisk istand til å være det - en peroide)
Så svineinfluensaen begynner å få skylda for så mye rart at jeg velger iallfall å se bort fra dette argumentet så lenge det er å få kjøpt ribbe.......
Skal love deg å maile når (om) det skjer no camomilla• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-11-09, 17:21 #3
Jeg er enig. Jeg tror man finner årsaken om man følger pengestrømmen, og den går nok som hos sukkerprodusentene - rett i politikernes, eller skal jeg kanskje si - politikkens lommer. Medinsinprodusentene er store og sterke og har penger så det holder, så at det kan ha gått vannvittige summer fra disse og til helsepolitikerne i USA bør ikke overraske noen. Produsentene av natural thyroxin har nok vært en torn i øyet på disse i lang tid.
Jeg synes egentlig at dette burde være mer enn nok stoff å ta tak i for en gravende journalist. Gjerne for Brennpunkt eller andre dokumentarprodusenter.
Siden dette i hovedsak gjelder USA, burde f.eks. 60 Minutes være interesserte i temaet.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
09-11-09, 18:06 #4
Skal vi møte opp hos våre leger, be dem ringe rundt til rådende myndigheter, være desperate? det er vi jo allerede? Kontakte aviser i flokk og følge?
Hva med den Thailanske thyriod-s? Er den å få tak i?
"THYROID-S is from Sri pra sit Pharma Co., Ltd. in Thai land (sis ter com pany of Sri pra sit Dis pen sary R.O.P.) Adver ti sing sta tes that Sri pra sit Pharma is “a lea ding impor ter of phar ma ceu ti cal pro ducts, and has been a GMP and ISO 9002-certified manu fac tu rer of phar ma ceu ti cal pro ducts.” Fra STTMs hjemmeside• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-11-09, 18:11 #5
Noe må gjøres nå!
Jeg er redd - tenk om vi ikke får tak i dette lenger?
Jeg snakket med tv2 i sted. De hadde ikke folk der nå som kunne høre på historien, men de var interessert og ba meg sende en mail.
Noen flere som melder seg?
Vi bør kontakte VG i hvert fall. Eller en annen avis. Forslag?
-
09-11-09, 19:12 #6
Desværre ingen forslag. Efter mange år på nettet blandt stofskiftesyge tør jeg sige, at stofskiftepatienterne er en af de mest sløve patientgrupper til at kæmpe for sig selv. Det ligger i sygdommens natur, at initiativ og foretagsomhed samt evnen til konstruktiv tankevirksomhed forsvinder og med alle de mange nedbrudte stofskifte-vrag, som putter sig i hjemmene i deres sofaer og har det ad h... til - kommer der ikke mange frem for at kæmpe for sig selv og andre. Lægerne har frit spil og det har politikere også.
Det norske Thyreoideaforbund er jo også gået i samarbejde med den Synthroid-orienterede amerikanske patientorganisation, der er sponsoreret af medicinalindustrien og kæmper for netop at fremme det syntetiske levothyroxin over alt, hjulpet til af flere lægeforeninger - så her kan de norske "armour-patienter" ej heller regne med nogen hjælp. Nora har før skrevet en del om det, så vidt jeg husker.
Det er omsonst at håbe på, at en lille flok norske syge kan få ændret verdenssituationen. Det kan de lige så godt opgive på forhånd!
Hvad der er dog vældig interessant og måske kan fange mediernes interesse er - hvorfor i alverden fremstiller Norge ikke sin egen Thyroid-medicin? Det gør f.eks. Holland og mange andre lande!
Danskerne eksporterer hvert år medicin-råstof fra så mange som 24 MILLIONER grise-kirtler! Hvorfor må det ikke bruges i Skandinavien til norske, svenske og danske stofskiftesyge? Skide influensa-vaccine har de skandinaviske lande råd og forstand til, men ikke til stofskiftemedicin, som virker?
n`Finn skriver i tråden Hvorfor kan de ikke lage Thyroid selv i Norge?:
"Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig...." Læs mere...
Jeg tror, at den bedste vinkel på denne sag er ikke klager til tv og aviser over at Armour Thyroid mangler ude i verden eller at Norsk Medisinaldepot ikke kan finde ud af at skaffe erstatning (eller forhindres i det), men netop at slå på dette, ellers meget vigtige spørgsmål: Hvorfor i alverden må Norge ikke have sin egen apotekerproduktion af Thyroid-medicin?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-11-09, 19:33 #7
Du skriver at Holland produserer egen tyroksin. Hvis de gjør det så er det ikke tomt da. Nå skjønner jeg ingenting!
Da skulle man jo få tak i dette i Holland? Kan du forklaremeg dette? Nå synes jeg alt bare er surr.
-
09-11-09, 19:46 #8
Er nokså ille at de som utgir seg for å være, og i utgangspunktet bør være seriøse skylder på svineinfluensaen,ja.
Det er jo det medisinske myndigheter understreker --nettopp at det IKKE smitter den vegen.("noen" må møte seg selv i døra). Trist at det kom med "svin" i navnet--kunne spart mye forvirring der.
Det må være økonomiske, politiske, markeds...årsaker som virker her.
"Mafia" av et eller annet slag?
Er jo skikkelig alvorlig dette, for involverer, ja hvor mange...??!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
09-11-09, 18:54 #9
Jeg hadde også mailkontakt med ham rundt 23. oktober. Da sa han at det var mulig å bestille deres Thyroid-produkt ved å levere resepten til et apotek som igjen kunne kontakte dem slik at de kunne sende medisinen til apoteket. Men det er vel ikke slik det fungerer her, så det blir vel umulig.
Han sa også at de jobbet med å gjøre tilgangen til deres produkt enklere i Skandinavia. Han nevnte ikke noe om svineinfluensa eller problemer med tilgang på Erfa Desiccated Thyroid.
23. oktober fra RLC Labs:
De jobber hardt for å skaffe tabletter til alle bestillingene. Nature-Throid 1 grain tilgjengelige for "utshipping" i midten/slutten av november. Så vil de andre styrkene følge.
Så sier han at det er mulig å bestille hos Clark's Profile Pharmacy. Kopi av resept må faxes dit. Hvis det er interessant for noen å prøve, si i fra, så oppgir jeg resten av infoen.
NB: dette er skrevet av representanter for firmaene.
-
09-11-09, 16:46 #10
Dette er en direkte løgn! Lige så lidt at man kan få svineinfluensa af at spise en svinekotelet, lige så lidt kan man få influensa af tabletterne. Desuden bliver grisekirtler fra i år, først brugt om to år... sådan er systemerne indrettet. Det betyder at den Thyroid som fremstilles nu og to år frem, fremstilles af råstof som stammer fra år 2006, 2007 og 2008. De lyver så det er pinligt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Norsk Thyreoideaforbund og TSH
Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 33Siste melding: 17-09-10, 10:27 -
Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
Av Sonja Midtlien i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 16-02-09, 20:51 -
Norsk Thyroideaforbund og BTF
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 22Siste melding: 18-12-07, 20:19 -
Norsk litteratur om FT4 og FT3
Av marge i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 3Siste melding: 22-03-07, 11:22 -
Helseinformasjon på norsk
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 23-11-06, 00:42

Svar med sitat

Bokmerker