Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
-
26-10-09, 11:43 #11
Sv: "Svineinfluensa" eller bare forkølelse.
"Norge vurderte Baxter-vaksine
New Zealand, Storbritannia og Irland er blant de land som har kjøpt influensavaksine uten tilsetningsstoffene Tiomersal og skvalen. Denne vaksinen heter Celvapan og produseres av legemiddelfirmaet Baxter. Den ble godkjent av EMEA (The European Medicines Agency) 2. oktober, skriver Le Monde.
Norge har bestilt 9,2 millioner doser av vaksinen Pandemrix fra GlaxoSmithKline, til en pris av 640 millioner kroner.
- Vurderte norske helsemyndigheter å kjøpe Celvapan i stedet, for å unngå kvikksølv og skvalen?
- Baxter leverte anbud og var med i vurderingen. Men totalt sett hadde GlaxoSmithKline et bedre anbud, sier divisjonsdirektør Hanne Nøkleby i Folkehelseinstituttet.
Tilsetningsstoffene ble ikke tillagt avgjørende vekt. Det viktigste var å sikre landet en vaksine med garantert virkning, forklarer hun.
- På dette tidspunktet hadde Baxter dårligere dokumentasjon på virkning enn GlaxoSmithKline, sier Nøkleby." Aftenposten.no: Les mer...Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
26-10-09, 12:35 #12
Folkehelseinstituttets assisterende direktør Camilla Stoltenberg er datter til storaksjonær i GlaxoSmithKline Thorvald Stoltenberg.Divisjonsdirektør Hanne Nøkleby i Folkehelseinstituttet:
"Baxter leverte anbud og var med i vurderingen. Men totalt sett hadde GlaxoSmithKline et bedre anbud..."
Les mer: Folkehelseinstituttet er en privat bedrift
GlaxoSmithKline forlangte ansvarsfritak. "Norge ikke hadde ikke noe valg når de inngikk avtalen, ifølge Folkehelseinstituttet." Les mer: Dagbladet.no
Les mer: Tema - svineinfluensaTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
27-10-09, 21:32 #13
jeg hørte på radio at fire svensker hadde dødd av vaksinen, men de var alle gamle og svake..
Danskerne har ingen rapporterte h1n1-dødsfall, har de rapportert feil?
-
28-10-09, 00:22 #14
I Danmark skriver man ikke og snakker så meget om H1N1. Der er heller ikke deciderede "vaccinacions-programmer". Der er ingen døde, hverken før eller efter vaccinationen. Jo, der var en dansk chauffør, som døde af H1N1, men han døde i Norge, så vidt jeg husker... Jeg har kun hørt om en kvinde, der var alvorligt medtaget af sygdommen, hvor hun blev lagt i en lungemaskine. Hun har overlevet. Så alt i alt i Danmark er det nærmest som om H1N1 kun findes i avisoverskrifter en sjælden gang imellem. Det er lidt anderledes end andre steder, men om det er danskere der er særlig modstandsdygtige over for smitte, eller det kommer måske senere, er ikke til at sige.

Det har jeg også læst om i flere svenske aviser og så kommentarer i TV. Man sagde at de "døde af døden" og at vaccinerne måske var for stærke for dem. Jamen, jeg mener at der blev hele tiden sagt i alle svenske medier, at netop svage og medtagede skulle vaccineres for at overleve. Enten skal folk netop vaccineres fordi de er svækkede, eller - burde ikke af samme grund. Det er et eller andet, som ikke stemmer.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-10-09, 16:55 #15
I artiklen i Aftenposten spørges: I Norge har svineinfluensaen kostet 13 liv. Sverige, Danmark og Finland har fire ganger så mange innbyggere - og bare tre dødsfall tilsammen. Er det noe vi gjør galt?
Det er svært at forsøge at gætte sig til svaret, men måske gemmer det sig i forskelle hvormed de enkelte landenes borgere forholder sig til det praktiske omkring smittefaren?
Da H1N1 blev omtalt i Danmark, i medierne for nogle måneder siden, kom der eksplosiv gang i salget af desinfektionsmidler til hænderne. Forskellige gelèer med sprit og lignende står fortsat forrest på hylderne i butikkerne. Selv i butikker som ellers er discount og ikke har så stort udvalg af varer, kan man nu købe hånddesinfektion.
Virksomheden hvor min søn arbejder er et kæmpestort kontorhus på 10 etager, med et par tusind ansatte. Derinde får alle ansatte udleveret hånddesinfektion på firmaets regning og man kan få mere, når den første er brugt op. Desuden har rengøringsspersonale fået ordre på at rengøre/desinficere toiletter, kaffeøer, hvor folk henter deres kaffe og trykker på samme knapper hele tiden - 3 gange om dagen, hvor det før var 1 daglig rengøring. Så var der også noget om, at samtidigt med de ekstra rengøringsture, skal alle dørhåndtage sprittes i hele huset i samme ombæring 3 gange dagligt.
Nede i frokostrestauranten, der kan bespise 400 ansatte ad gangen, og ved kaffesteder i hele huset har firmaet påbudt alle kun at bruge paptallerkener og papkrus, der kasseres efter brug så oprydningspersonale ikke kommer i kontakt med brugt service. Alle kokke og køkkenmedhjælperne arbejder med medicinske handsker på, så de ikke rører ved maden med bare hænder (men lige det har man gjort altid, så det er ikke noget nyt i).
Derudover har alle ansatte fået udleveret en personlig bøtte med desinficerende renseservietter til deres tastaturer og mus, men instruktion om ikke at benytte andres computere uden at rense tastatur/mus først. De fik også alle sammen instruks om at hoste/nys kun i sin egen albue. Ikke ud i luften, som man ellers plejer eller i hånden, som jo kan smitte videre, når man rører ved håndtage osv.
Til at begynde med gjorde folk grin med forskrifterne og mente det var vildt overdrevet, men nu ser det ud til at der er færre, selv almindelige forkølelser end det plejer være på denne årstid og de griner ikke mere. Det burde måske ikke være så overraskende, da man forsøger jo at begrænse de mest almindelige smitteveje for virus. Min søn har også fortalt, at han hører fra kollegerne at de har også indført lignende hygiejne-regler i familierne, så det ser ud til, at disse nye "vaner" spreder sig ud i samfundet... Selv om det aldrig kan være 100% effektivt, er det altså effektivt nok til, at selv almindelige forkølelser er ikke så mange af som det plejer.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-10-09, 18:57 #16
På radioen sa de nettopp at det var 16 døde i Norge, 4 i Sverige og ingen i Finland og Danmark.
Ellers mener jeg vel at din søns arbeidsplass tar det et sosialt ansvar.
Det er ellers tillagt de som vaksinerer seg - men det er vel ikke helt riktig, for man blir vel syk selv om man vaksinerer seg ?
Og smitter vel - om enn i mindre grad, og i kortere tid ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-10-09, 16:13 #17
Som en bekendt til mig sagde forleden: "Jeg lader mig gerne vaccinere EFTER at jeg har holdt i min hånd beholderen med PandemRix, hvorfra vaccinen bliver taget mens jeg ser på det, og mens jeg ser på det bliver hele kongehuset, statsministeren, ministrene, alle medlemmer af folketinget og de ti rigeste familier i Danmark vaccinerede. Så lader jeg mig gerne vaccinere."
Det hører med at være samfundsansvarlig, at samfundets top går foran med godt eksempel. Og selv om dette ville blive en opbyggende og tillidsvækkende mediebegivenhed, når dronning og statsministeren med deres børn og børnebørn bliver vaccineret foran tv-kameraer - gør de det ikke. Hvorfor ikke? I Danmark er "samfundsstøtterne" påfaldende tavse om deres hensigter med vaccinering og dette på trods af, at de ellers vælter over hinanden i iver over at komme forrest foran kameraerne, i alle andre sager.
Desuden ved worst case scenario er alle samfundets støtter for længst væk og borte, lige så lang væk fra faren de kan komme for deres magt og penge. Når almindelige mennesker vil flygte, kalder man det for "panik". Når samfundets top skal undslippe en fare, kalder man det for "evakuation" eller "strategisk tilbagetrækning til sikre omgivelser".• Tak for at du læste mit indlæg.
-
29-10-09, 18:31 #18
Jeg vil også annonsere at jeg ikke har bestemt meg - men min foreløpige avgjøresle er at jeg tror jeg har det nå - så hvorfor skal jeg da ta vaksinen ?
Så smaker det meget bittert at de som styrer og steller med slikt ikke kan tilby vaksine uten kviksølv og skvalen.
De som kjøpte inn vaksinen hadede valget mellom flere typer hvorav minst en fabrikkant tilbød vaksine uten disse tilsetninger.
De valgte det dårligste alternativ.
Og hvorfor valgte de bare ett ? Hvorfor ikke to ?
De kjøpte inn to skudd til hver Normann - hvorfor kjøpte de ikke en av hver type ?
Det ville gitt oss som er meget reserverte til de tilsetningene en valgmulighet. Vi er med på å betale for morroa vi også !
Hvorfor skulle de velge for oss ?
Det kan dere jo tenke litt på........
Og det skulle slett ikke forundre meg at det ligger økonomiske motiver bak.
Og hvorfor kjøpte vi 9mill. doser når Danmark kjøpte 0,3 (var det vel) ??
Så for mitt vedkommende tenker jeg overlevelses-strategi.
Mange dør av vaksinen - gjør jeg det ?
Mange dør av sykdommen - gjør jeg det ?
Bivirkninger.
Det opplyses ikke om de - og det er meget foruroligende !
Jeg har forsøkt å anmelde bivirkninger av vaksine på mitt barnebarn som fikk MMR og BCG i hvert sitt lår. Det ene ble knall rødt og hovnet opp til dobbelt størrelse.
Men, det var ikke bivirkning av vaksinen ............
Og mine invalide 6 år siste år på Levaxin var heller ikke bivirkninger !
Hvis de skal fremstå med noe troverdighet, så kan de ikke behandle MEG sånn iallfall !
Så er det mange som tror at man blir smittefri når man får vaksinen - og det er nok en misforståelse. Sykdommen får, hvis vaksinen virker, formodentlig et mildere og kortere forløp - men du rekker fint å smitte noen hvis du vil.
Skal du tenke på det sosiale aspektet - og det er jo klart at DET skal vi - så er det helt andre tiltak man må ty til enn å vaksinere seg.
Det kan jo i så måte faktisk virke mot sin hensikt.....
Så mener jeg jo også at enhver må se på sin egen situasjon, sine egenes situasjon, og vurdere.
Og jeg vil aldri kritisere deres valg.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-10-09, 18:03 #19
http://www.dagbladet.no/2009/10/30/n...ksine/8810731/
Det må jo være noen som får registrert sin bivirkning - man alle burde få jo det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-11-09, 19:38 #20
Jeg vil jo gjerne være sikker når jeg sier noe. Ikke fare med tull når jeg mener alvor altså.
Og jeg har jo påstått at det er vanskelig å stople på myndighjetene når de proklamerer bivirkningsfrihet på medisin.
Nå er jo vaksinen mot svineinfluensa aktuell kandidat.
Så se på dette : http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=588095
Altså - en ung hjertesyk kvinne i 20-årne blir rådet (presset?) til å la seg vaksinere.
Hun dør 3 dagert senere om man skal trop avisene.
Jeg er 100% sikker på at de ikke har presset halsevesenets pressetalsmann til å si noe annet enn det som er rutinen.
Om trent som en alfons i en farskapssak - han nekter all skyld.
Jeg syns DET tar seg usmakelig dårlig ut at aktoratet prosederer en erstattningssak FØR den er igang !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 12-03-08, 13:26

Svar med sitat
Bokmerker