Sitat Opprinnelig skrevet av ElisabethHa Vis post
Jeg innbiller meg at liothyr. virker som en slags forbrenningsmotor i kroppen. Er det riktig????
Det er riktig at T3 er det aktive hormonet. Det blir konvertert fra T4. Jeg ville ikke sluttet helt med Lio (se link i forrie post), du sier selv at du trenger det og det er grunn god nok. Hadde argumentene til endoen din hengt på greip kunne det kanskje stilt seg annerledes. Det virker som om han lider av frykt for lav TSH, samt for Liothyronin som medisin. Men husk at du bestemmer, ikke jeg.

Forstår det slik at begge mine biskjoldkjertler er operert ut pga adenom, og halve skjoldkjertel pga det samme.
Hadde du bare to? Det kan variere, men de fleste har fire. Grunnen til at jeg spurte om kalsiumet ditt er at du sa du ikke hadde vært frisk siden operasjonen, men det har vel sammenheng med at du tok halve skjoldbruskkjertelen og har stoffskifteproblemer i tillegg.

Er 58 år og veier 100 kg. Legene, to endo og en fastlege anbefaler ikke armour - vanskelig å få tak i .osv. Hvor får man bestilt det, og hva koster de??? Takk får svar. Hilsen elisabeth
Normalt er ikke Armour vanskelig å få tak i. Du trenger resept på registreringsfritak fra lege. Det finnes apotek som har det på lager (pga. spesiell tillatelse til det mener jeg å ha lest), ellers kan det skaffes i løpet av kort tid.

Ca. pris: 30 mg Armour 100 tabl. kr 240, 60 mg Armour 100 tabl. ca. kr 260.
Akkurat nå er det vanskelig å få tak i denne medisinen, men det er en spesiell situasjon som blir ordnet om kort tid. Du kan søke på forumet her og se innlegg om det.

Ellers så virker det som om du ikke nyttiggjør deg den medisinen du tar. Du har lavt stoffskifte til tross for medisinering. Mange leger er redde for at vi skal ta for mye medisin, derfor går mange undermedisinert. Jeg gjorde det selv i to og et halvt år. Du har vel ikke de klassiske tegnene på for mye medisin; hjertebank, svetting og føler deg høy? Jeg tok 125 Levaxin og 20 Lio før jeg begynte med Armour. Jeg var ikke overmedisinert, men nyttiggjorde meg ikke medisinen. Det er pga. binyrene, så tar medisiner for dem nå og håper ting retter seg etter hvert.

Jeg håper inderlig du får den hjelpen du trenger og kan føle deg noe bedre enn du gjør nå