Hei Elisabeth!
jeg fikk vite av min endo at det ikke var rart at jeg følte meg elendig, halve kjertelen min er operert bort, og han sa at det ikke er uvanlig at man da trenger tilskudd av T3.

Jeg var et psykisk vrak i mange år uten T3. Siden mars har jeg spist tyroksin fra gris. Og kjenner hverken angst eller depresjon!

En annen ting er at du kan utvikle binyrebarksvikt/binyretretthet av å gå sånn som du går. Jeg har det. Søk på disse to ordene på forummet, og du vil se at mange som har gått og hanglet i mange år fordi de er blitt undermedisinert, ender der. men det er håp i hengende snøre! Det går an å gjøre noe med det.

problemet er at dersom du går til en vanlig endo eller fastlege, vil de bare ta en blodprøve om morgenen, og si at kortisolnivået er strålende, ikke noe galt med deg, jenta mi! Selv om du føler deg som en vaskeklut. De ser vanligvis etter ekstremene, Addisons og Chushings, men ikke etter de resultatene hvor du ligger under, eller nesten under normalen. Og til det kreves en spyttprøve hvor du spytter i fire forskjellige glass gjennom et døgn. Dette blir analysert. og så får du et mer riktig svar. Søk på Wilsons, binyretretthet og spyttprøve her på forummet.

Lykke til