Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Hybrid View
-
31-10-09, 09:41 #1
Sv: Lavt stoffskifte - hvorfor vente med behandling?? Hjelp meg med råd..
Det var godt å høre

Nyt fridagen !
Og det er fint mulig å kjenne endringer i dosen etter en snau uke, og når en kjenner bedring i oppstarten kan du bare glede deg.
Det tyder jo på at du kan bruke Levaxin.
lykke til maba !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-11-09, 19:19 #2
Nå har jeg gått 4 uker på Levaxin og jeg mener selv jeg stadig blir bedre. Det er som om jeg kommer i bedre form dag for dag uten å trene.
Har hatt et par dager hvor frosten har satt seg i kroppen og trøttheten har tatt litt overhånd, men det vil vel gå litt opp og ned. I morgen skal jeg ta nye blodprøver. Er det slik at jeg ikke bør ta tabletten min i morgen tidlig da? Og hvilke prøver bør jeg be om at blir tatt ?
-
25-11-09, 13:14 #3
Eg kjente en klar forbedring noen få dager etter oppstart med levaxin. Eg husker og at etter en stund dabbet effekten litt av og eg måtte øke dosen litt.
Min personlige teori om dette er når man starter med levaxin så økes innholdet av hormonene i blodet og man får det bedre. Så blir man mere aktiv og forbruker/trenger mere stoffskifte hormoner når nu kroppen våkner opp av dvalen. I tillegg vil TSH synke slik at egenproduksjonen synker. I verste fall kan man ende opp med å ha mindre stoffskifte hormoner enn man opprinnelig hadde. Det betyr ikke at det var feil å starte med levaxinen, bare at man tar en for lav dose.
-
25-11-09, 14:55 #4
Riktig det maba - en skal medikamentfaste før blodprøver. Dette for at den thyroxin som er på vei inn vil komme i tillegg til det egentlige måleresultat.
Så er det en fordel å ta målinga tidlig, og dosen etterpå.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?
Av Moxa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 64Siste melding: 17-04-10, 12:52 -
Kvinnedagen og behandling av lavt stoffskifte
Av Ruth Roland i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 5Siste melding: 23-03-10, 19:01 -
Østrogen, progesteron & behandling av lavt stoffskifte
Av Flower i forumet ProgesteronSvar: 9Siste melding: 20-12-09, 14:18 -
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 23-10-09, 16:31

Svar med sitat
Bokmerker